Home > Verantwoord werken

Verantwoord werken

Scherp op schoon, maar ook op: Kwaliteit, Arbo en Milieu

CSU creëert en verbetert een goede en veilige werkomgeving, waarmee we schade aan de gezondheid voorkomen. CSU-medewerkers en andere betrokkenen moeten optimaal kunnen functioneren, zonder daarbij onaanvaardbaar risico te lopen.

Goede en veilige arbeidsomstandigheden zijn in het belang van medewerker, klant én de eigen organisatie. CSU minimaliseert milieuschade door verstandig om te gaan met de beschikbare middelen, materialen en energiebronnen. Daarnaast streven we naar een circulaire bedrijfsvoering.

Onze KAM-medewerkers komen daarom regelmatig op de werkvloer, om te kijken of we processen kunnen verbeteren. KAM-medewerkers lopen regelmatig op locatie een kwaliteit- en veiligheidsronde. Zij proberen onze schoonmaakcollega’s te motiveren om het nut van de regels op het gebied van kwaliteit, veiligheid en milieu te begrijpen en na te leven.

Wat die regels zijn? Daarvoor bekijk je het digitale gebouwboek:

Ga naar het logboek

Vervolgens vind je het logboek. Het logboek is de communicatie tussen de schoonmaakmedewerker, de klant en de rayonleider. Hier kun je opmerkingen over de dagelijkse details kwijt. Ook vind je hier nog meer praktische informatie voor schoonmaak- medewerkers, die hen ondersteunt bij hun werkzaamheden.

Ga naar Dos Dob

Tot slot vind je hier de instructies om te werken met Dos Dob.

Werk veilig app

Wist je dat CSU ook de CSU werk veilig app heeft? In deze app staat veel handige en belangrijke informatie compact weergegeven.

Zoek in jouw app/play store naar: 'CSU werkt veilig' en download de app.

Vragen?

Weet dat je met vragen altijd terecht kunt bij een KAM-medewerker. Voor vragen over middelen en materialen, maar ook voor advies en instructie. Ze helpen je maar al te graag en komen wanneer nodig op locatie.

Neem hiervoor contact op met de KAM Manager in jouw business unit.

Fris in je werk

Schoonmaak is een mensenvak. Mensen bepalen de kwaliteit van het werk. Voor CSU is het niet meer dan vanzelfsprekend dat we aandacht hebben voor mensen. Het zit al in onze genen, als familiebedrijf. Daarom staat duurzame inzetbaarheid bij CSU al heel lang hoog in het vaandel.

CSU is in Nederland het eerste schoonmaakbedrijf dat heel ver gaat in - zoals dat heet - duurzame inzetbaarheid, met: ‘Fris in je werk’.