Duurzame schoonmaak met Carver Cargo

Op zoek naar een schoonmaakorganisatie die zich inzet voor een beter milieu? Dat doen we voor en met jou.

Samen verduurzamen

Duurzaamheid is topprioriteit. Iedere dag zien en weten we meer over welke impact ons doen en laten heeft op mens en milieu. Logisch dat jij daarnaar wil handelen en aan de knoppen wil draaien waar mogelijk. Jouw facilitaire partners spelen een belangrijke rol in jouw duurzaamheidsdoelstellingen

Samen valt écht positieve impact te behalen. De stap naar duurzaam schoonmaken hoeft geen hele grote te zijn; vele kleine stappen maken samen een grote.

Duurzaam schoonmaken - CSU Niels van Geenhuizen
Duurzame schoonmaak: waar hebben we het over?

Duurzaam stappen meten

Ook CSU ontwikkelt continu en wil verbeteren waar mogelijk. Door alle stappen van onze schoonmaakdienstverlening op jouw locatie te ontleden, en de impact van iedere stap door de hele keten heen meetbaar te maken, is voor jou direct inzichtelijk waar de winst te behalen is. Zowel voor mens als milieu. We sturen actief op hoe we zaken slimmer kunnen inrichten en voeren gericht verbeteringen door. Zo nemen we gezamenlijk verantwoordelijkheid voor de sociale en ecologische uitdagingen van vandaag

Green & Social Impact: meten is weten

Green Impact dashboard CSU Afvalpocket

Verduurzamen begint bij meten, want meten is weten. Via jouw persoonlijke dashboard Green & Social Impact heb je direct een real-time inzicht in de huidige impact van onze schoonmaakdienstverlening op jouw locatie(s). Dit hulpmiddel geeft een gedetailleerd beeld van de sociale en ecologische footprint van onze activiteiten en de mogelijke reductiemaatregelen, bijvoorbeeld het reduceren van de CO₂-uitstoot of het vergroten van onze sociale impact. Wist je bijvoorbeeld dat de grootste impact van schoonmaak niet in de schoonmaakmiddelen zit?

Ieder kwartaal meer impact

Een andere reinigingsmethode, een aangepast beleid rondom afvalmanagement of vuilniszakken, de inzet van nieuwe materialen of machines, groene energie: allemaal voorbeelden van mogelijke maatregelen. Of wat dacht je van dagschoonmaak, waarmee we enerzijds het woon-werkverkeer verkleinen en anderzijds de zichtbaarheid en het werkgeluk van de schoonmaakmedewerkers vergroten, en daarmee de duurzame inzetbaarheid. De resultaten en maatregelen zijn persoonlijk en afhankelijk van jouw locatie(s) en regio. De duurzame kansen die er liggen bespreken we ieder kwartaal samen, met als doel om minimaal één duurzame maatregel te implementeren. Zo zetten we gezamenlijk concrete duurzame stappen binnen jouw organisatie.

Meet jouw impact

Direct weten welke impact jij kan maken? Vul de Green & Social Impact scan in en je hebt meteen inzichtelijk waar jouw kansen liggen om het verschil te maken.

Praktische gids

Ook handig: onze praktische Afvalpocket. Het geeft je de juiste richting om die eerste stappen te zetten in slim afvalmanagement en het verbeteren van de afvalstromen in jouw organisatie.

Afvalpocket
Contact Wil je meer informatie over duurzame schoonmaak met Green & Social Impact? Onze collega Cas van Striep helpt je met plezier om de volgende stap te zetten.
CSU SunRider

Wist je dat…

• Je direct je voordeel kan doen met de duurzame impactmakers die voorbijkwamen tijdens onze CSU Innovatie Boost (video) en de CSU Sustainable Hero Talks (audio)? De video’s bekijk je hier, de podcast beluister je via deze link
  • De binnenstad van Groningen steeds groener wordt? Hier rijdt de CSU Carver Cargo slimmer, schoner en efficiënter. Onze medewerkers verzorgen er o.a. de bevoorrading mee, de schoonmaak van koffieautomaten (op route) en portiekschoonmaak en -onderhoud. Maak kennis met dit handige stadsvoertuig. Bekijk de video hieronder.
  • De duurzame handschoenen, de Gloovy Eco Gloves, nu bij CSU als de standaard zijn geïmplementeerd. De besparing van CSU door deze overstap is circa 800 ton (!) CO₂-uitstoot per jaar (vergelijkbaar met 100x de aarde rond in een personenauto).
  • De mensgerichte aanpak van CSU ook in 2024 bekroond is met het certificaat Top Employer? Lees hier hoe we dat doen.
  • Vorig jaar maar liefst 950 medewerkers bij CSU hun diploma haalden voor de basisvakopleiding RAS? Een knappe prestatie van onze schoonmaaktoppers.
Gloovy Eco Gloves
CSU Carver Groningen