Home > Innovatie

Innovatie

De facilitaire wereld verandert snel. En ook de technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen staan niet stil. Daarom innoveren we onze dienstverlening proactief. Met onze heldere visie op innovatie voeren we continu vernieuwingen door in onze diensten. Daarnaast kijken we met een innovatieve blik naar onze positie op de markt, sociale componenten en onze organisatie.

We innoveren op allerlei terreinen. We investeren in het beste evenwicht tussen vakmanschap en technologische ontwikkelingen en nemen het voortouw in facilitaire samenwerking. Door de juiste samenwerking ontstaan immers de beste ideeën: innovatieve facilitaire oplossingen waar iedereen van profiteert.

Innovatie Award
CSU vindt het belangrijk om start-ups en jonge ondernemers een podium te geven om hun originele, innovatieve en impactvolle ideeën te delen. We lanceren daarom de Cor van der Heijden Award; een kick-start naar succes.

Beste Idee
In 2018 lanceerden we tevens de innovatiewedstrijd Het beste schoonmaakidee van CSU. We vroegen onze medewerkers naar ideeën om het schoonmaakvak voor zichzelf en de collega’s beter, leuker of makkelijker te maken. We ontvingen ruim 100 ideeën. Een speciale werkgroep Innovatie bekeek alle ingezonden ideeën en maakte een selectie door alle ideeën punten te geven. Een van de winnende ideeën resulteerde in een praktisch en snel uitvoerbaar plan. Onlangs werd de eerste versie van de nieuwe werkwagen op foamwielen gelanceerd.

Onze innovaties:

BeSense
We zetten stevig in op sensor based cleaning, robotisering en the internet of things (IoT). Wij integreren techniek, data en dienstverlening. Zo ontstaat innovatieve co-creatie bínnen de keten. Samen met Heijmans ontwikkelde CSU BeSense, een slim systeem voor efficiënter, gezonder en schoner gebouwbeheer. Door met sensoren de bezetting van ruimten te monitoren, kan er efficiënter worden schoongemaakt. Zo zet CSU technologie in om het vak schoonmaak te verslimmen. Resultaat: een verhoogde klanttevredenheid.

2Connect
Het digitaliseren van processen in 2Connect zorgt voor transparante verbindingen tussen CSU en de werkvloer én tussen CSU en klanten. Dit levert sneller inzichtelijke rapportages op. Daarbij zorgen diverse apps voor extra efficiency en meer gebruiksvriendelijkheid.

Intellibot
Innovaties maken het werk leuker en uitdagender. Zo organiseerden we een Robotica Roadshow waarbij we een schoonmaakrobot op locatie inzetten. De Intellibot is een zelfstandig functionerende schrobzuigmachine die schoonmakers ondersteunt bij zwaar en repeterend werk. Medewerkers besteden daardoor tijd en aandacht aan zaken die niet kunnen worden geautomatiseerd, zoals het bijdragen aan meer hospitality activiteiten.

Virtual Reality
Virtual Reality is in opmars. En daar draagt CSU een steentje aan bij. Virtual Reality is een omgeving waarbij de gebruiker een levensechte ervaring ziet en hoort middels een VR-bril. CSU investeert in Virtual Reality om zo nóg klantgerichter te werken en het onboarding traject te faciliteren.

Sociale innovatie
Voor CSU is aandacht voor sociale innovatie allesbehalve nieuw. De FM Coalitie en het afvalinzamelsysteem Dar!n zijn mooie voorbeelden van geslaagde sociale innovaties in de praktijk. De inzamelunits van Dar!n worden vervaardigd door enthousiaste medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met de FM Coalitie zet CSU in op innovatieve samenwerking tussen facilitaire partners. Juist die verbinding zorgt voor toegevoegde waarde.

Innovatie events
We organiseren voor onze relaties een aantal evenementen op locatie. Hier komen onze innovaties en ontwikkelingen ruimschoots aan bod. Bekijk hier het Innovatie event bij onze klant Makro Vianen of lees meer in onze terugblik.

Meer weten over onze innovatieve dienstverlening? Neem contact op via innovatie@csu.nl.