Home > Innovatie

Innovatie

De facilitaire wereld verandert snel. En ook de technologische en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen staan niet stil. Daarom innoveren we onze dienstverlening proactief. Bruisend van innovaties voeren we continu vernieuwingen door in onze diensten. We kijken met een innovatieve blik naar onze positie op de markt, sociale componenten en onze organisatie.

We innoveren op allerlei terreinen. We investeren in het beste evenwicht tussen vakmanschap en technologische ontwikkelingen en nemen het voortouw in facilitaire samenwerking. Door de juiste samenwerking ontstaan immers de beste ideeën: innovatieve facilitaire oplossingen waar iedereen van profiteert.

Nationale benchmark | Facilitaire innovatie 2019
Hospitality en gastbeleving krijgen steeds meer ruimte en aandacht. Dat vraagt om vernieuwing, anders denken en om de slimme inzet van nieuwe technologie. Met de nationale benchmark Facilitaire Innovatie 2019 onderzoeken wij welke stappen toonaangevende organisaties nemen op het gebied van vernieuwing van het Facilitair Management. Benieuwd hoe u er zelf voor staat? Doe mee.

Innovatie Award
CSU vindt het belangrijk om start-ups en jonge ondernemers een podium te geven om hun originele, innovatieve en impactvolle ideeën te delen. We lanceerden daarom in 2018 de Cor van der Heijden Award; een kick-start naar succes.

Beste Idee
In 2018 lanceerden we tevens de innovatiewedstrijd Het beste schoonmaakidee van CSU. We vroegen onze medewerkers naar ideeën om het schoonmaakvak voor zichzelf en de collega’s beter, leuker of makkelijker te maken. We ontvingen ruim 100 ideeën. Een speciale werkgroep Innovatie bekeek alle ingezonden ideeën en maakte een selectie door alle ideeën punten te geven. Een van de winnende ideeën resulteerde in een praktisch en snel uitvoerbaar plan. Onlangs werd de eerste versie van de nieuwe werkwagen op foamwielen gelanceerd.

Onze innovaties:

BeSense

2Connect

Intellibot

Virtual Reality

Sociale innovatie
Voor CSU is aandacht voor sociale innovatie allesbehalve nieuw.
De FM Coalitie en het afvalinzamelsysteem Dar!n zijn mooie voorbeelden van geslaagde sociale innovaties in de praktijk.

Geurbeleving
Wist u dat 75 procent van alle emoties wordt beïnvloed door geur? Daarom is geurbeleving een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. De geurinstallatie Sense is in staat om de geurbeleving in elke ruimte sterk te verhogen. Gevolg: de klanttevredenheid stijgt en de schoonmaakmedewerkers ontvangen complimenten. U kunt de geur per seizoen of gelegenheid aanpassen en via een app de geurintensiteit wijzigen. Wij denken graag mee hoe geurbeleving bij uw organisatie toepasbaar is.

Innovatie events
We organiseren voor onze relaties een aantal evenementen op locatie. Hier komen onze innovaties en ontwikkelingen ruimschoots aan bod. Bekijk hier het Innovatie event bij onze klant Makro Vianen of lees meer in onze terugblik.

Meer weten over onze innovatieve dienstverlening? Neem contact op via innovatie@csu.nl.