Home > Sectoren > Onderwijs

Scherp op slimme daadkracht

Van basisschool tot voortgezet onderwijs. Van MBO en HBO tot universiteit. Waar je ook werkt, je wilt dat het een plek is waar iedereen het beste in zichzelf naar boven haalt. Of het nu gaat om je leerlingen of studenten, je medewerkers, docenten of leerkrachten. Een schone, gezonde en prettige onderwijsomgeving is daarvoor de basisvoorwaarde. Een omgeving waar iedereen zich welkom voelt en bijdraagt aan een betere, duurzame samenleving.

Met 260 onderwijsopdrachtgevers op meer dan 1300 locaties ben je bij CSU verzekerd van een facilitaire partner die jouw werkveld precies begrijpt. Al ruim vijftig jaar combineren we de hoogste hygiënestandaard met innovatie, een sociaal hart met samenwerking. Jouw wensen en organisatiedoelen vormen voor ons, als ondernemers pur sang, het startpunt. Altijd. Samen met jou kijken we continu hoe de dienstverlening beter kan, duurzamer en efficiënter. Slimme daadkracht, zo mag je dat noemen.

Innovatief en duurzaam denken en doen

Duurzaam denken en doen is natuurlijk vanzelfsprekend – zeker voor de nieuwe generatie. Als innovator in de branche initiëren we groene oplossingen, maar ook allerlei innovatieve antwoorden op de vragen van nu en morgen. Hoe maken we jullie leeromgeving steeds schoner? En de processen slimmer én sneller? Daarbij combineren we creativiteit met technologie – van robotica, datagestuurde schoonmaak met BE Clean tot PU-coating voor duurzaam vloeronderhoud, het hele jaar door.

Benieuwd naar hoe je duurzaam samen doet? Lees het hier.

Continuïteit en persoonlijke aandacht

Een verbinder in je wijk, plaats en regio, ook dat is jouw school of onderwijsinstelling. Logisch dat je ook graag de schoonmaak lokaal organiseert, met schoonmaaktoppers uit de buurt. Mensen die jouw onderwijsomgeving niet alleen aanvoelen, maar zich er ook thuis voelen. Bij CSU ervaar je de kracht van een landelijke speler, dichtbij georganiseerd. En dat garandeert de mix van continue dienstverlening en persoonlijke aandacht. Schoonmaakmedewerkers, rayonmanagers en districtmanagers: ze werken allemaal lokaal en kennen je onderwijsregio als geen ander. Handig, want die ervaring nemen ze mee naar jou.

De basis: doen wat we beloven

De basis staat natuurlijk als een huis, afspraken nakomen is vanzelfsprekend. Doen wat we beloven, flexibel meebewegen op het ritme van jouw onderwijsinstelling. Snel schakelen? Minder of juist meer inzet, bijvoorbeeld tijdens een open dag? Zo geregeld, met je vaste contactpersoon.

Samenwerking

En samenwerking staat uiteraard centraal. Bij alles wat we doen. Met je collega’s, met je leerlingen en studenten. En zeker ook met andere partners uit je facilitaire keten, waardoor je slimmer omgaat met materialen en middelen. Samen zorgen we voor een onderwijsomgeving waar iedereen met een goed gevoel verblijft en groeit, elke dag geïnspireerd om impact te maken op de wereld om je heen.

Benieuwd naar hoe de Facilitaire Coalitie jouw onderwijsinstelling helpt om een duurzaam samenwerkingsverband tussen verschillende facilitaire dienstverleners tot stand te brengen? Lees het hier.

Verder praten over de mogelijkheden?

Dat kan natuurlijk! Marjolein Dreef, branchemanager Onderwijs, helpt je graag verder.
Bel of mail naar 06-30331650 / onderwijs@csu.nl

Met onze branchemanager heb je jouw eigen facilitaire kennisdrager binnen het onderwijs. Met ruime ervaring van het facilitair werkveld in verschillende branches, heeft Marjolein Dreef zich toegelegd op het onderwijs. Van basisschool tot universiteit en van aanbesteding tot zaalveger. De branchemanager participeert actief in diverse kenniskringen en adviseert, op basis van brede kennis en ervaring. Zij is jouw sparringpartner voor innovatie, trendontwikkeling en best practices. Met kennis van zaken en op het snijvlak van onderwijs, schoonmaak én de regio.

“De hygiëne op een school is enorm belangrijk, mede omdat de veiligheid en welzijn van kinderen en jongeren gebaat is bij een schone omgeving. Daarnaast verschilt de behoefte in schoonmaak per school en segment enorm. Het is altijd maatwerk”. Lees het artikel op schoonmaakjournaal.nl waarin onze collega Marjolein Dreef (Branchemanager Onderwijs) ingaat op het belang van communiceren en samenwerken.

Kennissessies

Het hedendaagse onderwijs zet al jarenlang stevig in op innovatie op verschillende vlakken. Marjolein Dreef ging in gesprek met twee experts uit de Onderwijs branche.

Bekijk hier de sessies terug:
De innovatielessen uit het primair onderwijs (PO)
Leren en innoveren: het schoolvoorbeeld van NHL Stenden (HBO)

Waarom CSU als schoonmaakpartner in Onderwijs?

• Klanttevredenheid: opdrachtgevers binnen het PO en VO waarderen de kwaliteit en continuïteit van onze dienstverlening als ‘zeer positief’. Binnen MBO, HBO en WO worden beleving, gedrag en duurzaamheid als ‘zeer positief’ ervaren.
  • Onze adaptieve werkwijze, innovatieve daadkracht en ruim 50 jaar ervaring levert een hoog niveau van dienstverlening; in 2020 bekroond met de Koning Willem I prijs.
  • Met ruim 260 opdrachtgevers in het onderwijs - op meer dan ruim 1300 locaties - weten we waar we over praten.
  • PSO-trede 3: CSU is gecertificeerd op de derde (en hoogste) trede van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) en levert actief een bijdrage aan de werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. In 2019 bestond ons personeelsbestand uit 1200 medewerkers met een social-return indicatie. Met dit ‘kwaliteitsstempel’ helpen we ook onderwijsinstellingen, want ons certificaat draagt bij aan het prestatieniveau van jouw onderwijsinstelling.

Meer inspiratie voor onderwijs nodig?

Bekijk dan ook Schoonmaak schoolSchool wc of Toilethygiëne

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Kies hieronder en lees meer.