Home > Nieuws > Platte organisatie en innovatieve aanpak motor achter schoonmaaksucces

Platte organisatie en innovatieve aanpak motor achter schoonmaaksucces

Maandag 06 Juni 2016

Platte organisatie en innovatieve aanpak motor achter schoonmaaksucces

Nog maar twee jaar terug opende directeur-eigenaar Abbe Pijnaar z’n eigen designhotel in Utrecht: Star Lodge Hotels. In het concept verwerkte hij alles wat hij tijdens uiteenlopende reizen had gezien. Design gaat aan de Biltsestraatweg hand in hand met een budgetvriendelijke prijs. En ook het onderdeel schoonmaak is in het concept niet over het hoofd gezien. Gasten geven zelfs een 8,9 voor het werk van CSU Hotel Services. De specialist in hotelschoonmaak laat in Utrecht zien wat het geheim van schoonmaaksucces is: een platte organisatie gecombineerd met oog voor innovatie, om Star Lodge optimaal te ontzorgen.

Het is niet toevallig dat hotelmanager Floris van Es tevreden is over CSU Hotel Services. ‘Heel tevreden, al twee jaar lang. De kwaliteit is niet alleen hoog, maar ook consistent. Zijn er speerpunten, dan worden die meteen opgepakt. Ze handelen proactief. De mensen die bij ons op de vloer rondlopen, zijn ook al die tijd dezelfden. Het zijn altijd vaste teams. Daar kunnen we van op aan. En is er iemand ziek, dan staat er een vervanger klaar die meedraait of hij of zij nooit anders heeft gedaan.’

Budgetvriendelijk design

Star Lodge is een driesterrenhotel, ingericht als designhotel. ‘We noemen onszelf een budgetvriendelijk designhotel’, zegt Floris van Es. Hoe slaagt een designhotel erin om de schoonmaak ‘budgetvriendelijk’ te organiseren, in aanmerking genomen dat de doelgroep verwend is? ‘Natuurlijk hebben we een kritisch publiek. Maar daar komt ook CSU Hotel Services om de hoek kijken. De schoonmaak zat zelfs al aan tafel voordat het hotel open ging, om te adviseren over de beste inrichting. Daarom hebben we bijvoorbeeld gietvloeren. Je ziet het vuil liggen en het is efficiënter schoonmaken. Zij zijn innovatief. En ze spelen goed in op nieuwe ontwikkelingen.’

 

Directe communicatie

Ook een platte organisatie is van belang om hoog te scoren op schoonmaak, maakt Floris duidelijk. ‘Ze reageren snel. Het contact is heel proactief. En dat waarderen we heel erg. Een voorbeeld: na twee jaar intensief gebruik van het hotel kom je automatisch op het punt dat er af en toe iets gedaan moet worden. Je merkt dat CSU Hotel Services het heel actief signaleert als er iets moet worden vervangen. Het wordt meteen teruggekoppeld.’

Hogere room readyness

Door blijvend te investeren in nieuwe technologie is CSU Hotel Services er alles aan gelegen om het succes te continueren. Zeker na de overname van BHS Group (750 medewerkers, 18 miljoen euro omzet) staat er een organisatie met voldoende schaalgrootte om te investeren in innovatie. De software die CSU Hotel Services ontwikkelt, moet de integratie in hotels versterken: die tussen technische dienst, kamermeisjes, hotel supervisor en front office. Via een app zijn straks alle schakels aan elkaar gekoppeld. Daardoor gaat de room readyness fors omhoog. Hotels worden flexibeler, werken efficiënter en kunnen beter controles uitvoeren.

Kwaliteit opleidingen

Floris van Es: ‘Een belangrijk pluspunt is ook de kwaliteit van hun eigen opleidingsprogramma. CSU Hotel Services leidt al haar medewerkers goed op. Ook tussendoor is er ruimte voor scholing. Daarom is die kwaliteit ook zo hoog. Daar zijn we blij mee. CSU Hotel Services is voor ons echt een partner. We willen ontzorgd worden. We besteden niet voor niets de schoonmaak uit.’

 

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Altijd scherp op het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van CSU.