Een schoon gebouw is ons eerste visitekaartje

De klant over CSU - Theater DE KOM, Nieuwegein

Klant: Theater DE KOM
Plaats: Nieuwegein
Soort klant: Theater
CSU-collega’s: 5
Soort werk: Dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden

DE KOM in Nieuwegein is een kunstencentrum en stadstheater ineen. Een plek waar bekend en onbekend talent te zien is. Bezoekers genieten van een voorstelling, gaan naar een bijeenkomst of komen naar het kunstencentrum voor een les of cursus. Van jong tot oud. Iedereen is welkom op deze bruisende culturele plek.

Christa Verbunt is sinds twee jaar manager hospitality, horeca en sales bij theater DE KOM. Een werkplek waar Christa gelukkig is. Als ze door het gebouw loopt is ze trots. Het mooie, opvallende gebouw is onder moderne architectuur gebouwd. Het staat er nu elf jaar en heeft alle voorzieningen waar een modern theater aan moet voldoen. “Daardoor hebben we ieder seizoen een aantrekkelijke programmering met zo’n 170 voorstellingen.”

De grote zaal heeft 650 stoelen en de kleine zaal heeft 220 stoelen. Deze twee zalen, het theatercafé en de muziekstudio’s op de vierde verdieping lenen zich perfect voor zakelijke verhuur. Nieuwegein ligt centraal in Nederland en is goed bereikbaar met zowel de auto als het openbaar vervoer. Dat maakt het theater tot de ideale locatie voor congressen of evenementen.

Betrouwbare partner

Christa is verantwoordelijk voor een schone schouwburg. En dat is echt een vereiste. “Sinds twee jaar is CSU onze schoonmaakpartner. Wat we belangrijk vinden is vertrouwen, flexibiliteit en kwaliteit. Maar ook de onderlinge communicatie en de werkhouding van de schoonmaakmedewerkers. Dagelijks wordt er schoongemaakt door twee tot drie medewerkers en bij evenementen wordt er extra schoonmaak ingezet.

Er is gekozen voor CSU op basis van de goede referenties en prijs-kwaliteitverhouding. CSU loopt voorop als het gaat om duurzaamheid en probeert telkens te vernieuwen. Dat past goed bij ons theater, omdat we daar ook volop mee bezig zijn. Zo beschikken we bijvoorbeeld over led-verlichting en is het dak bedekt met 1800m2 groen. We kiezen bewust partners uit die met duurzaamheid bezig zijn. Zo heeft onze cateraar bijvoorbeeld een beleid om zo min mogelijk voedsel te verspillen. Zo blijven we onszelf continu verbeteren om de processen zo duurzaam mogelijk te maken.”

Korte lijnen met elkaar

“Op het moment dat ik binnenkom en een schoonmaakmedewerker zie, dan maak ik altijd even een praatje. Zo weet ik wat er leeft bij de medewerkers. Het contact met rayonmanager Wesley en districtsmanager Stijn verloopt heel prettig. Tijdens afspraken merk ik dat er een heel open, informele sfeer is. We kunnen lachen met elkaar, maar nemen de zaken ook zeker serieus. Er is veel respect naar elkaar toe. We maken zaken bespreekbaar met elkaar, zowel positief als wanneer er iets is dat om aandacht vraagt. Dit doe ik met mijn contactpersonen of rechtstreeks met de medewerkers op de vloer.”