Werkplezier staat voorop bij team EuroParcs in Zeeland

Team EuroParcs Zeeland Hospitality

Een vakantieverblijf dat spik en span is. Je verwacht het, maar bij EuroParcs in Zeeland maakt een gedreven team het waar. Met enthousiasme steken zij graag hun handen uit de mouwen. “Maar naast dat er hard gewerkt wordt, is plezier in ons werk minstens zo belangrijk.

Objectleidster Tonia Withaar praat vol lof over haar team van 34 schoonmaakmedewerkers. Sinds 2022 werkt ze voor CSU in deze functie en geeft ze leiding aan het team. “Ik zorg ervoor dat iedereen fijn aan de slag kan en sta altijd voor ze klaar.”

Gast is koning

Op EuroParcs Schoneveld start de werkdag. Vanuit daar verdeelt iedereen zich over drie parken in Zeeland. De medewerkers zorgen voor schone chalets: van het wassen van de ramen, linnengoed verversen tot alles netjes controleren. “We gaan voor het beste resultaat. Met het hele team. Zo dragen wij bij aan een fijn verblijf voor de gasten van EuroParcs.”

Positief resultaat

Tegenwoordig wordt alles beoordeeld. Van wat je koopt tot waar je verblijft. Dit geldt ook voor hoe schoon de huisjes zijn. Met een score van 9,5 is Tonia ontzettend blij. Of het beter kan? Altijd. Maar ze vindt het fijn dat het zo gewaardeerd wordt. Tonia bewondert de inzet van haar team. “Ze zijn er altijd en staan voor elkaar klaar.”

Mix van nationaliteiten

De collega’s helpen elkaar, zowel privé als op het werk en de sfeer is goed. Het team bestaat uit allerlei nationaliteiten. “De meeste collega’s zijn van buitenlandse afkomst. Altijd is er wel iemand die de taal van een ander spreekt. Als iemand iets niet begrijpt helpen ze elkaar. Er werken ook statushouders in het team. Daar heb ik veel bewondering voor, want hun situatie is niet altijd makkelijk. Ze zijn er altijd en komen met veel plezier werken.”

Begrip voor elkaar

Tonia benadrukt het respect voor cultuur en geloof. Zo heeft ze begrip voor collega’s die vrij vragen voor een feestdag of rondom de Ramadan. “Bijzonder dat we met zoveel verschillende culturen samenwerken en samenkomen voor één doel, de schoonmaak.”

Team EuroParcs Zeeland Hospitality

Vijf sterren

Waardering krijgen ze zeker. Zo was het laatst tijd voor taart. Gekregen van de parkmanager vanwege de goede reviews van gasten. Het zegt genoeg over het werk dat ze doen.

Werkplezier voorop

Trots is Tonia op het team en waar ze nu staan. “Werken doe je niet alleen omdat het moet. Het is belangrijk dat je er plezier in hebt. Zelf ben ik heel gelukkig in mijn werk. Hoe kan het ook anders, ik werk samen met toppers, stuk voor stuk!”