Mariken Schoenmakers lid Raad van Commissarissen van Total Care B.V.

UDEN, 22 april 2024 – Mariken Schoenmakers (54) is op 17 april jl. benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van Total Care B.V. De holding Total Care B.V. bestaat uit de afzonderlijke bedrijven CSU (schoonmaak), Tzorg (thuiszorg) en Zizo (gemaksdiensten). Mevrouw Schoenmakers werd voorgedragen door de commissarissen in goed overleg met de Raad van Bestuur en de familieaandeelhouders.

Mariken Schoenmakers heeft een financiële achtergrond en veel ervaring in digitalisatie en technologie vanuit diverse bestuurlijke en toezichthoudende functies. Ze focust momenteel op het helpen van bedrijven in complexe transities en leiderschapsadvies. Momenteel is ze tevens Voorzitter van de Raad van Commissarissen van PROBIC B.V. en Lid van de Raad van Commissarissen van NOVEC B.V. en DUWO, Lid van de Raad van Toezicht van LVNL en eigenaar van Herswindis.

Mariken Schoenmakers volgt Greet Prins op, wiens zittingsperiode afliep na 4 termijnen lid Raad van Commissarissen te zijn geweest. Total Care B.V. is mevrouw Prins zeer erkentelijk voor haar inzet vanaf 2012 en spreekt grote waardering uit voor haar rol in deze zittingsperiode.

Mariken Schoenmakers lid Raad van Commissarissen van Total Care B.V.

Samenstelling RvC

De Raad van Commissarissen bestaat verder uit voorzitter Kick van der Pol en de leden Doekle Terpstra, Bert van der Schelde en Monique Philippens. Met de komst van Mariken Schoenmakers blijft er goede balans in zowel de man/vrouw-verhouding als diversiteit qua achtergrond en expertise. In het kader van een professionele aansturing van de onderneming is Total Care B.V. een structuurvennootschap en heeft deze een eigen Governance Code, gebaseerd op de Nederlandse Corporate Governance Code. Voor Tzorg zijn de 7 zorgprincipes uit de Governance Code Zorg toegevoegd.