Home > Nieuws > In tophotels gaat het niet om rangen en standen, maar om togetherness

In tophotels gaat het niet om rangen en standen, maar om togetherness

Maandag 13 Mei 2019

CSU, Amsterdam Marriott Hotel en Renaissance Amsterdam Hotel ontwikkelen onboarding programma voor housekeeping

CSU is de komende jaren strategisch partner van het Amsterdam Marriott Hotel en het Renaissance Amsterdam Hotel, beide onderdeel van het gerenommeerde Marriott International. CSU tekende recent een overeenkomst met de General Managers van de vijfsterrenhotels. Het doel van de samenwerking is het realiseren van een nieuwe standaard voor housekeeping, perfect aansluitend op de veranderende wensen van hotelgasten in het hoogste segment.

Housekeeping is topsport
CSU Hotel Services, binnen het CSU-concern de specialist in het ontzorgen van de hotelbranche, was al geruime tijd werkzaam in beide Amsterdamse hotels. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst is dan ook in de eerste plaats een continuering van een vruchtbare samenwerking. Maar er speelt meer. Robert Goudappel, directeur CSU Hotel Services: “In de huidige arbeidsmarkt is het een enorme uitdaging om gekwalificeerd personeel te vinden én te houden. Housekeeping is gewoonweg topsport. Vandaar dat we samen met het Amsterdam Marriott Hotel en het Renaissance Amsterdam Hotel een intensief onboarding traject hebben ontwikkeld. De kern van dat programma is ‘togetherness’, ofwel gezamenlijkheid. Door alle disciplines binnen de hotels nog beter te laten samenwerken, worden onze housekeeping-collega’s bevestigd in hun waarde. Het is tevens de sleutel tot het creëren van een optimale gastbeleving.”

Excellente dienstverlening
Om een scherp beeld vooraf te krijgen van de dienstverlening binnen de Amsterdamse vlaggenschepen van Marriott International en de veranderende wensen van hotelgasten, stelde CSU Hotel Services een Branche Executive aan. Zij voerde gesprekken door alle lagen van de hotelorganisaties en bracht de opleidings- en trainingsbehoeften in kaart. Dit leidde tot een succesvolle operationele kick-off in december. Ken Millar, General Manager van Renaissance Amsterdam Hotel is zeer te spreken over de manier waarop CSU Hotel Services het partnership invulling geeft. “Renaissance Amsterdam Hotel is een uitzonderlijk hotel op een uitzonderlijke locatie. Daar past alleen excellente dienstverlening bij. Het gaat om housekeeping in optima forma, perfect afgestemd op onze organisatie en de wensen van onze gasten. Wij hebben er alle vertrouwen in dat CSU Hotel Services voor ons de juiste strategische partner is.”

Over Marriott Hotels
Met meer dan 500 hotels en resorts in 65 landen en gebieden wereldwijd, evolueert Marriott Hotels reizen in ieder aspect van het verblijf van de gast, waardoor de volgende generatie de mogelijkheid krijgt om briljant te reizen (‘Travel Brilliantly’). Door zichzelf gedurft te transformeren voor alle mobiele en wereldwijde reizigers die het maximale uit elke reis willen halen uit, is Marriott Hotels toonaangevend met innovaties zoals de Greatroom lobby en Mobile Guest Services, die design en technologie naar een hoger niveau tillen. Om meer te ontdekken, bezoek: www.marriotthotels.com, of Facebook en Twitter.

Over Renaissance Hotels
Renaissance Hotels vertegenwoordigt een uitgebreide collectie van meer dan 160 hotels in 35 landen wereldwijd. Elk hotel is de enige in zijn soort en biedt passievolle reizigers een unieke ervaring en herinneringen die ze met zich meenemen lang nadat ze vertrekken. Binnen elk hotel worden de gasten begroet door een uitzonderlijke reeks voorzieningen en een inspirerende wereld van lokale ontdekkingen. Voor reizigers die op zoek zijn naar iets nieuws zorgen innovatieve en lokaal gedreven programma's, waaronder het toonaangevende entertainment platform RLife LIVE en R Navigator, er voor dat elke reis onvergetelijk is. Renaissance Hotels, Live Life to Discover. Om meer te ontdekken, bezoek www.renhotels.com, of Facebook en Twitter.

Meer informatie
Woordvoerders
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Gerline Capellen

Specialist Marketing,
Communicatie en PR
Gerline.Capellen@csu.nl
0413-285261

Nieuwsbrief

Altijd scherp op het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van CSU.