De CSU Innovatie Award is dé kickstart naar succes van jouw innovatieve idee!
In november 2020 werd de zinderende online finale live uitgezonden vanuit de studio in Rotterdam. Het innovatieve systeem van Plaex won onze succesversneller. Hieronder lees je daar meer over, ook over de andere twee finalisten.

CSU innovatie award 2020.

We hebben een winnaar!

Plaex

Een slimme afvalcontainer die het via artificial intelligence mogelijk maakt om afval bij de bron te scheiden.

Juist nu is innovatie waardevoller dan ooit. Niet alleen in de facilitaire branche, maar in de gehele samenleving ontstaan uitdagingen die we niet hadden verwacht. Uitdagingen die vragen om slimme oplossingen, zoals die van Tyrell Pantophlet en zijn team. Zijn idee is ontstaan vanuit een grote passie voor duurzaamheid, ondernemen en slimme technologie. Gedreven om een positieve, duurzame impact te maken op de toekomst heeft hij samen met zijn team Plaex ontwikkeld. Een slimme afvalcontainer die ervoor zorgt dat afval direct bij de bron wordt gescheiden. Het systeem gebaseerd op artificial intelligence maakt identificeren van materialen zeer betrouwbaar. Dit levert een grote bijdrage aan het effectief recyclen van afval. Plaex is niet alleen praktisch en innovatief, maar ook nog schaalbaar.

Andere genomineerden.

WailSalutem

1,5 meter afstand houden is lastig en aangeven wanneer iemand te dichtbij staat ook. De draagbare sensor van de 12 jarige Wail helpt hierbij. Iedereen voelt zich direct een stuk veiliger!

Ontsmetten.com

De rugzak van Ontsmetten.com brengt een vernieuwende, gebruiksvriendelijke manier om schoon te maken. Naast hygiƫne, zorgt de navulbare verpakking ook nog voor vermindering van plastic afval!

Aftermovie.

Scherper op morgen.

Als voortrekker van de facilitaire branche innoveert CSU proactief op allerlei terreinen. CSU is altijd op zoek naar manieren om wend- en weerbaar te blijven. Een eigenschap die, zeker in deze tijd, van ongekende waarde is. Daarbij geloven we in innovatieve co-creatie. Zo is ook de CSU Innovatie Award geboren. Hiermee willen we een platform bieden aan jong talent en samen werken aan morgen.