duurzame vloerenrenovatie smartcoat bona methode

Duurzaam vloeronderhoud met CSU Smartcoat

Een schone vloer draagt bij aan het visitekaartje van jouw pand. Het valt op, en geeft een frisse uitstraling. Maar jouw vloer slijt. Iedere dag. In bijvoorbeeld een school al helemaal. En dat maakt de reiniging ook steeds lastiger. Zeker bij linoleum vloeren. Want die vloeren moeten we blijven sprayen en conserveren. In dat proces stoppen we (onnodig) veel geld en energie. Bovendien gebruiken we veel water en chemie. Dat moet anders.

Omdat we het belangrijk vinden letterlijk duurzame meters te maken, hebben we daarom in 2021 de handen ineen geslagen met Frits Hoogewoonink, van Vloer Boenen. Samen maken we gebruik van de Bona-methode én excentrische machines die het mogelijk maken om zonder chemie jouw polymeren te verwijderen en een PU-coating aan te brengen: CSU Smartcoat.

De toekomst: Zweedse Bona methode

De Bona-methode is dé oplossing. Ongeacht of je een nieuwe of een oudere vloer hebt, met of zonder polymeer. We schuren met onze machine een uiterst dun laagje van de vloer. Daarna brengen we met microvezelrollers lagen transparante PU-lak aan. Het resultaat: een slijtvaste vloer voor de komende 5 tot 7 jaar. En dat met maar liefst 47% minder CO₂-uitstoot.

vloerboenen smartcoat duurzaam vloeronderhoud renoveren
duurzaam vloeronderhoud renoveren met bona, csu en vloer boenen

Ook voor oude vloeren

Bij sommige vloeren is het goed zichtbaar dat ze al een leven achter de rug hebben. CSU Smartcoat biedt uitkomst.

smartcoat ruud en frits duurzame vloerenrenovatie