Een inspirerende dag vol gastvrijheid

Als vernieuwer en gids in de schoonmaakbranche nemen we je mee in de nieuwste ontwikkelingen en de vraagstukken van dit moment. Een inspirerende dag waarop je gastvrijheid ervaart. En waarop je ontdekt hoe wij met hospitality als onderdeel van onze schoonmaakdiensten de totaalbeleving overtreffen. Van jou als opdrachtgever, van je werknemers én van de bezoekers van jouw locaties. Dat is het jaarlijkse CSU Congres.

Terugblik CSU Congres 2023 ‘Keep in touch’

Hoe blijven we in verbinding met elkaar? Onder leiding van dagvoorzitter Merel Westrik deelden topsprekers de nieuwste inzichten op 8 november 2023, tijdens het CSU Congres ‘Keep in touch’ in AFAS Theater Leusden.

In de ochtend ging Merel in gesprek met Diane van Dijk (commercieel directeur CSU), Harold Coenders (Chief Strategy Officer bij Colliers) en Corinna van Diepen-Knegjens (partner bij Twynstra Gudde). Ze namen gasten mee in de laatste onderzoeken, ervaringen, ontwikkelingen en trends uit de facilitaire wereld.

Begin van de middag lieten gasten zich inspireren bij verschillende kennissessies:

• Herman Zondag, Directeur AFAS Theater en Experience, vertelde over medewerkerstevredenheid.
  • Albert-Jan Cosijn en Maarten van Gestel vertelde over de slimme campus van Booking.com.
  • Niels van Geenhuizen, duurzaamheidsmanager CSU, vertelde alles over groene kansen.
  • Leonie Boon, afvaladviseur, vertelde over hoe we samen afval in de juiste beweging krijgen.
  • Laura de la Mar vertelde alles over haar boek “Gastvrij leiderschap”.

In de namiddag kwam antropoloog en wereldverkenner Jitske Kramer het podium op. Wat een antropoloog doet? “Die maakt vertrouwd wat vreemd is en vreemd wat vertrouwd is”, aldus Jitske. Dat was direct de aftrap van haar verhaal. Waarin ze – met een humoristische insteek – inging op cultuur; het kerndoel (bestaansrecht) van een organisatie. Cultuur start met relaties. Een organisatie is als een community. Er werken mensen die onderlinge relaties hebben, ideeën, dromen, angsten. Hoe creëer je een community in een omgeving waar dat lastig is, zoals binnen je organisatie waarin mensen hybride werken? Jitske nam het publiek mee naar landen waar zij tijdelijk aardde binnen een community.

En niet te vergeten, ook was het de grote finale van de CSU Innovatie Award 2023.

Hier lees je het uitgebreide verslag met de inzichten. Bekijk ook foto’s en de aftermovie van deze dag:

Aftermovie CSU Congres 2023 Keep in Touch, hoe blijven we in verbinding

Nog meer inspiratie?

Wist je dat we nog meer evenementen organiseren om onze kennis te delen? Zoals Tell me More, online sessies waarin je kennismaakt met innovaties in de schoonmaakbranche. En de CSU Innovatie Boost, waarbij we je in online bijeenkomsten meenemen langs de nieuwste ontwikkelingen in de facilitaire wereld.