Innovatie prijs 2018.

Deze nieuwe innovatieprijs is jouw kick-start naar succes. Een podium voor originele, innovatieve en impactvolle ideeën. Schrijf je in en maak kans op de award en een bedrag van € 10.000,-. En dan begint het pas. Als jouw idee onze innovatieprijs wint krijg je alle hulp om jouw plannen concreet te maken. Een succesversneller met professionele begeleiding, toegang tot nieuwe afzetmarkten en een netwerk waar je ‘u’ tegen zegt. Denk ook aan een marketing boost of advies bij het registreren van patenten.

Wie weet sta jij op 8 november in De Efteling je idee te pitchen en win je als eerste in Nederland deze nieuwe innovatieprijs! Ga er voor en schrijf je in voor 23 oktober 2018 in.

We hebben een winnaar.

Het platform voor virtuele trainingen van Warp Industries!

Uit drie finalisten zijn Guido Helmerhorst, Adriaan Rijkens, Thijs de Vries en Danny de Bruijn de winnaars van de eerste Cor van der Heijden Award! Zij kregen de felbegeerde award uitgereikt tijdens het Hospitality Congres in de Efteling.

Deze groep ondernemers heeft een platform ontwikkeld waarin 360° video centraal staat. Het stelt organisaties in staat om virtueel te trainen in levensechte situaties. Een zeer krachtige manier om ervaring op te doen, nog voordat situaties zich daadwerkelijk voordoen. Met meer zelfvertrouwen en werkgeluk als direct resultaat voor de trainee. De jury roemde vooral de vele mogelijkheden op plekken waar de grenzen van functies vervagen.

Warp Industries gaat naar huis met een bedrag van € 10.000,- en de jonge ondernemers kunnen rekenen op heel veel hulp en begeleiding vanuit CSU bij de realisatie. Wordt vervolgd dus!

Andere genomineerden.

Andere finalisten waren SchoolSupply, ‘vending machine’ nieuwe stijl, met een bijzonder assortiment toegespitst op doelgroep en locatie en KeyWe het ontwikkelplatform voor het lerend vermogen van teams en continu innovatievermogen binnen organisaties.

Innovatieprijs

• Ben jij ondernemer of student met een innovatief idee?
  • Is jouw idee toe aan de volgende stap?
  • Is jouw idee toepasbaar in de facilitaire branche?
  • Voldoe je aan alle criteria?
  • Overtuig ons van jouw briljante idee
  • Schrijf je in voor woensdag 24 oktober

Succesversneller

• Ontvang een investeringsbudget van
    € 10.000,-
  • Krijg waardevolle feedback van de juryleden
  • Stap in een nieuw netwerk van mogelijkheden
  • Laat je coachen en begeleiden
  • Geef jouw idee nieuwe energie
  • Jouw kick-start naar succes!

Investeren in het beste evenwicht tussen vakmanschap en technologische ontwikkelingen

Criteria.

De Cor van der Heijden Award biedt start-ups en jonge ondernemers een podium om originele, innovatieve en impactvolle ideeën te delen. Innovaties met een positieve impact staan centraal. Denk aan ontwikkelingen op het gebied van sensor based cleaning, robotisering en virtual reality. Ook vernieuwende ideeën op het gebied van sociale innovatie zijn welkom.

Deelname is mogelijk voor start-ups, jonge ondernemers en studenten, vanaf 18 jaar, met een innovatief idee
(waarvan je eigenaar bent en blijft) dat toepasbaar is in de facilitaire branche.

De vakjury beoordeelt inschrijvingen op vier hoofdcriteria die je ook tijdens het inschrijfproces tegenkomt.

Originaliteit

(score telt 35% mee)

• Is jouw innovatie origineel of origineel binnen de facilitaire branche?
  • Wordt dit idee al in een andere markt toegepast?
  • Wat is het verschil met bestaande producten en diensten?
  • Welk probleem in de facilitaire markt los je op?
Impact

(score telt 35% mee)

• Wat is de impact op de facilitaire branche?
  • Hoe revolutionair is je idee?
  • In welke mate verbetert het de werk- leefomgeving?
  • Hoe omschrijf je de impact op technologisch of social (Human, Healthy, Happy) vlak?
Toepasbaarheid

(score telt 15% mee)

• Is je idee concreet en tastbaar?
  • Hoe haalbaar is je idee in de facilitaire branche?
  • Zijn er al gebruikers voor je product/dienst?
  • Op welke manier is je idee schaalbaar?
Ondernemerschap

(score telt 15% mee)

• Waarom wil je dit product of dienst op de markt brengen?
  • Wat is je missie en wanneer ben je succesvol in wat je doet?
  • Wat is je plan voor de komende jaren?
  • Waar ligt je kracht?

Inschrijven.

Het is niet meer mogelijk om in te schrijven.

Data.

23 oktober

Uiterlijke inschrijfdatum

30 oktober

3 genomineerden ontvangen bericht

1 t/m 5 november

Opnames pitch video’s

8 november

Award uitreiking in de Efteling

Innoveren is continu zoeken naar de optimale balans tussen high tech
en high touch

De jury.

Alle inschrijvingen worden door een onafhankelijk vakjury beoordeeld. Stuk voor stuk professionals met veel ervaring in de branche, een groot (maatschappelijk) netwerk en een duidelijke visie op innovatie. De jury kijkt naar originaliteit, impact, toepasbaarheid en ondernemerschap. De juryleden, hebben allemaal een Non-Disclosure Agreement getekend.

Marjolein ten Hoonte
Directeur Arbeidsmarkt
en MVO bij Randstad Groep Nederland

Marjolein kan bogen op 20 jaar ervaring binnen het werk- en onderzoeksgebied arbeidsmarkt vanuit diverse rollen op directieniveau. In haar functie analyseert zij trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en onderhoudt zij nauwe contacten met zowel werkgevers- als werknemersorganisaties, de politiek en het bedrijfsleven.

Daarnaast geeft zij regelmatig colleges, is Member of the Advisory Board voor de Webster University; lid van de commissie arbeidsmarktpolitiek VNO-NCW; bestuurslid van Stichting Axios AJAX Challenge; bestuurslid Stichting Management Studies (SMS); lid Adviesraad van het Human Capital Netwerk (HCNetwerk) Noord-Holland van VNO-NCW; lid Comité van aanbeveling bij Digitale Overheid en lid Raad van Toezicht CINOP.

Sander Koop
Directeur ArrangeGroup

Sander is één van de oprichters van ArrangeGroup. Vrij direct na zijn studie is hij het ondernemerschap ingerold. ArrangeGroup is een Facility Management bedrijf, opgericht in 2000 en inmiddels uitgegroeid tot een facilitair ondernemershuis met zo’n 250 medewerkers.

Sander ziet enorm veel potentieel in de facilitaire markt. Commercieel en facilitair, maar vooral ook vanuit sociaal en maatschappelijk oogpunt. Sander gelooft sterk in het samenwerken met mensen die willen bijdragen aan een betere en leukere werkomgeving. Professie, talent, authenticiteit, ontwikkeling en geluk staan voor hem centraal.

Michel Tobé
Afdelingshoofd van de units vastgoed, diensten en documentaire informatie voorziening (DIV) bij Gemeente Capelle aan den IJssel

Michel Tobé is al vele jaren werkzaam als leidinggevende in het brede facilitaire domein. Sinds 2016 is hij afdelingshoofd van de units vastgoed, diensten en documentaire informatie voorziening (DIV) binnen de Gemeente Capelle aan den Ijssel. Ook zet hij zich in voor FMN (Facilitair Management Nederland) als bestuurslid.

Michel vindt het belangrijk om te helpen het vakgebied verder te brengen en mensen, partijen te verbinden en gezamenlijk te laten groeien. Hij haalt energie uit het ontwikkelen van mensen, het organiseren van verandering en vormen van facilitaire teams.

Vincent Gravesteyn
Managing Director bij Walvis Participatie

Walvis is een Venture Capital onderneming opgericht in 2012. Vincent Gravesteyn (1970) is hier Managing Director. Vincent is een investeerder in risicokapitaal in Nederlandse internettechnologiebedrijven. Daarnaast bekleedt hij zetels van verschillende internationale Raden van Commissarissen.

Vóór Walvis was Vincent meer dan 20 jaar ondernemer in de internetsector. Hij heeft meerdere bedrijven opgericht, overgenomen en in een aantal geïnvesteerd. In 2009 ontving hij de Deloitte Technology Fast 50 Sustainable Grower Award. In 2010 en 2011 was hij voorzitter van de jury van de Deloitte Rising Star.

Vincent is overgestapt van ondernemer naar investeerder om ondernemers te helpen met zijn enorme schat aan ervaring op het gebied van marketing en technologie.

Dr. Ferdinand Jaspers
Adjunct-professor ondernemerschap aan de Rotterdam School of Management (RSM) en programmadirecteur bij Erasmus Center for Entrepreneurship (ECE)

Ferdinand Jaspers is adjunct-professor Ondernemerschap aan de Rotterdam School of Management (RSM) en programmadirecteur bij Erasmus Center for Entrepreneurship (ECE). Ook is hij visiting professor bij het MBA-programma van EMLYON Business School.
Hij geeft les in ‘executive education’ en faciliteert masterclasses en bootcamps over ondernemerschap, new business development en ‘entrepreneurial start-up and growth’.

In zijn werk heeft Ferdinand als doel om zogenoemde ‘innovation drivers’ te bekrachtigen: die (informele) leiders die talent in ondernemerschap, processen en bedrijfscultuur naar
een hoger plan willen tillen.

Martijn van der Heijden
Familieaandeelhouder CSU
Chief Strategy Officer bij Habito (UK)

Martijn van der Heijden is Chief Strategy Officer bij Habito, een online hypotheek intermediair in het Verenigd Koninkrijk. Habito heeft na 2,5 jaar al meer dan £1 miljard
aan hypotheken bemiddeld en heeft nu een team van meer dan 100 medewerkers.

Martijn is in de startup scène terecht gekomen na een lange loopbaan in grote bedrijven. Begonnen als consultant bij Accenture, heeft hij 15 jaar in bankieren gewerkt bij verschillende banken. Bij HSBC was hij onder meer Wereldwijd Hoofd Hypotheken, met verantwoordelijkheid voor 23 markten en een portfolio van meer dan $300 miljard.
Hij heeft economie gestudeerd in Rotterdam en bezit een MBA van Cambridge.

Esmée Ficheroux (juryvoorzitter)
Lid Raad van Bestuur CSU, portefeuille Commercie, Marketing & Innovatie

“Als verantwoordelijke voor de portefeuille Commercie, Marketing & Innovatie, werk ik samen met mijn collega’s en ketenpartners aan de ambities van CSU. De balans tussen nieuwe technologische toepassingen en de inzet van onze mensen staat daarbij centraal.”

Na meer dan 24 jaar bij Randstad Groep Nederland maakte Esmée in 2016 de overstap naar CSU. Een familiebedrijf waar ondernemend handelen goed geborgd is en de maatschappelijke relevantie hoog. Binnen de Raad van Bestuur van CSU is zij verantwoordelijk voor de portefeuille Commercie, Marketing & Innovatie.

Strategisch georiënteerd met oog voor innovatie staat de klantvraag voor Esmée voorop. Daarbij staat voor haar mentaal leiderschap qua ambitie hoger dan marktleiderschap.

Scherper op morgen.

Bij CSU doen we alles om werken en verblijven steeds makkelijker, fijner, gezonder en socialer te maken. We willen onze klanten verrassen met frisse concepten en innovatieve diensten binnen de schoonmaak. Daarbij zetten we stevig in op sensor based cleaning, robotisering en the internet of things.
Wij integreren techniek, data en dienstverlening. Daarbij geloven we in innovatieve co-creatie. Zo is ook de Cor van der Heijden Award geboren, genoemd naar onze visionaire oprichter. Hiermee willen we een platform bieden aan jong talent en samen werken aan morgen.