PALI Group en CSU zetten partnership voort met nieuwe schoonmaaktechniek

Uden, 23 september 2021 – PALI Group, een van Europa’s grootste spelers in de vleessector, en CSU blijven tot ten minste 2025 samenwerken. De verlenging van het partnership past bij de behoefte van PALI Group aan een schoonmaakdienstverlener die scherp is op hygiënisch schoon en vooroploopt in duurzaamheid. Sinds kort past CSU een duurzame schoonmaaktechniek toe die de fysieke belasting voor schoonmakers flink verlaagt.

Van hogedruk- naar lagedrukreiniging

CSU verzorgt de reiniging en desinfectiewerkzaamheden op de productielocaties van PALI Group in ’s-Hertogenbosch, Geldrop en Oss. Daarnaast neemt het twintigkoppige schoonmaakteam ook het kantoorpand in ’s-Hertogenbosch voor zijn rekening. Al tien jaar lang komt dit team bij PALI Group over de vloer en de samenwerking wordt voor minstens vier jaar voortgezet. Duurzaamheid en innovatie staan daarbij voorop. Dankzij een innovatieve reinigingstechniek werken de schoonmakers met een lagedruksysteem, waar ze voorheen met hogedruk werkten. Dit maakt het werk fysiek een stuk minder zwaar, terwijl het schoonmaakresultaat onverminderd hoog is. Erwin de Geus, District Manager Food Zuid bij CSU, is blij dat zijn schoonmaakmedewerkers het verschil mogen maken bij deze toonaangevende organisatie in de voedingsmiddelenindustrie. “De kwaliteitseisen liggen in deze sector bijzonder hoog. We zitten in het primaire proces van onze klant, waar voedselveilig geproduceerd moet worden. Onze medewerkers op de werkvloer staan daarbij aan de basis.”

Elke dag topprestaties

De nieuwe reinigingsmethode heeft nog een aantal voordelen. Zo is de kans op beschadiging van gevoelige – en kostbare – apparatuur aanzienlijk kleiner. Ook realiseert PALI Group een mooie waterbesparing. Voor directeur van PALI Group Paul Meeuwissen en Divisie Manager Facilitaire Dienst Maurice van Pelt een bevestiging dat CSU een samenwerkingspartner voor de toekomst blijft. “In onze sector draait het om hygiëne en flexibiliteit. Wij verlangen 365 dagen per jaar een topprestatie. CSU boekt uitstekende resultaten op beide vlakken, onder andere dankzij de implementatie van een digitaal borgingssysteem, waardoor het reinigingsproces transparanter en traceerbaarder wordt. Daarnaast weet het team zich telkens goed in te passen in onze productieprocessen. We kijken dan ook uit naar een succesvol vervolg van ons partnership.”

Over PALI Group

PALI Group behoort tot de grootste veehandelsorganisaties en vleesproducenten van Europa. Het familiebedrijf is actief als verbinder in de gehele ketens van vleeskalveren, vleesvarkens en geiten: van de inkoop, het geconditioneerde transport en de gecertificeerde slacht van de dieren tot de internationale verkoop van het vlees via dochterorganisaties PALI Meat en Vitelco. Aandacht voor het welzijn, de voeding en de leefomstandigheden van dieren staan altijd hoog in het vaandel.

Pali CSU tekenmoment