Home > Nieuws > Heijmans en CSU lanceren met Beyond Eyes totaaloplossing voor toekomstbestendige (werk)omgeving

Dinsdag 09 Februari 2021

Beyond Eyes is een online platform dat bestaat uit verschillende diensten. Zo biedt BE Equipped de basis voor het on-demand faciliteren en het in kaart brengen van bezetting en benutting van een gebouw. Op basis van data wordt schoongemaakt waar nodig (BE Clean), de energie geregeld (BE Energized) en het klimaat beheerst (BE Vital). Het COVID-19 pakket (BE Safe) omvat alle services om op een verantwoorde en veilige manier werknemers bij elkaar te brengen in een werkomgeving. Beyond Eyes heeft de ambitie om in de toekomst verder uit te breiden met andere diensten, nieuwe partners kunnen gemakkelijk gebruik maken van de technologie.

Open platform

Heijmans en CSU sloegen al eerder de handen ineen met de start-up BeSense, dat nu een groei doormaakt naar Beyond Eyes. Het merk is een transitie doorgegaan van start up met focus op platform en sensoren, naar een serviceorganisatie die een totaaloplossing biedt voor de pandgebruiker en waar de gezondheid en beleving van de eindgebruiker centraal staat.

“Nu veel gebouwen tijdelijk niet of minimaal bezet zijn, is het moment daar om te investeren in oplossingen die bijdragen aan een veilige en gezonde omgeving. Het gebruik van gebouwen staat in directe verbinding met het technische beheer daarvan. De waardevolle inzichten die we met dit platform verkrijgen, leidt tot een efficiënter en duurzamer gebouwmanagement", vertelt Marc de Vreede, directievoorzitter Heijmans Bouw & Techniek. “We verwachten in de toekomst het platform verder uit te breiden om ook met andere dienstverleners te bouwen aan een gezonde omgeving voor iedereen”.

Slimmere en gezondere wereld

De toekomst van werken verandert structureel. Gebouwen worden meer ingericht volgens het principe ‘activity based working’, waarbij gekeken wordt naar de activiteit die in het gebouw plaatsvindt. “Er komt steeds meer vraag integrale smart building oplossingen. Met Beyond Eyes maken we werkomgevingen gezond en toekomstbestendig. Daarbij zetten we de de mens centraal met oplossingen in een ecosysteem van partners. Door inzicht in de bezetting en de activiteiten, kan slimme schoonmaak toegepast worden. Schoonmakers kunnen effectiever te werk gaan en de gebruiker is tevredener met een fris en merkbaar schoon pand. De bundeling van de krachten van CSU en Heijmans zorgt voor een betere, slimmere en gezondere wereld en dat maakt ons trots”, vertelt Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur CSU.

Toekomstbestendige gebouwen

De diensten lenen zich voor elk type gebouw, zoals kantoren, musea, universiteiten, ziekenhuizen, stadions en andere instellingen. De technologie en diensten van Beyond Eyes geven inzicht in gebruik en prestaties en verbeteren en te ontzorgen.
- BE Equipped: een veilige en goed ingerichte (werk)omgeving passend bij de activiteiten en het gebruik van het pand, zodat er efficiënter en effectiever gewerkt kan worden.
- BE Vital: een gezond gebouw met comfortabel klimaat dat bijdraagt aan de vitaliteit van de gebruikers. Dit zorgt voor een lager verzuim en een hogere tevredenheid.
- BE Clean: makkelijker, sneller en duurzamer schoonmaken op basis van daadwerkelijk gebruik zodat gebruikers een hygiënisch, veilig en fijn gevoel ervaren.
- BE Energized: duurzaam en verantwoord met energie omgaan door actief energiemanagement en het realiseren van energiebesparingen.
- BE Safe: sturen op slim gebouwbeheer, veilige inrichting en daadwerkelijk gebruik. Zowel bezetting, benutting, hygiëne en binnenklimaat in één oplossing.

Over Beyond Eyes

Beyond Eyes gelooft dat iedereen recht heeft op een gezonde, veilige en duurzame (werk)omgeving door slimmere gebouwen. Dit realiseren wij door de combinatie van slimme technologie, data, advies & uitvoering. Onze diensten zijn de slimme ogen van jouw pand. Een technologische aanvulling die verder reikt dan het menselijke oog kan zien. Wij zien waar moet worden schoongemaakt, welke ruimtes bezet zijn, waar de luchtkwaliteit geoptimaliseerd moet worden en waar energie bespaard kan worden.

Foto onderschrift: John van Hoof (Voorzitter Raad van Bestuur bij CSU) en Ton Hillen (Voorzitter Raad van Bestuur bij Heijmans N.V.) tijdens de lancering van Beyond Eyes.

Woordvoerder
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl

Nieuwsbrief

Altijd scherp op het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van CSU.