Handhygiëne in de zorg

Hygiëne is op iedere werkplek belangrijk, maar van levensbelang in de zorg. Met name handhygiëne speelt een centrale rol bij het voorkomen van infecties. Voor zorgprofessionals bestaat daarom een heldere richtlijn en protocol voor handhygiëne om zorggerelateerde infecties, en hierdoor ziektes en sterfgevallen, te voorkomen. CSU weet als de nummer één in schoonmaak (onderzoek MT500) hoe belangrijk het is om de RIVM handhygiëne richtlijnen op te volgen. Wil je meer weten over de handhygiëne in de zorg? Vraag dan direct een offerte op maat aan voor de handhygiëne zorg binnen jouw zorginstelling.

Protocol handhygiëne

In Nederland krijgt vijf tot tien van de patiënten te maken met een ziekenhuisinfectie. Het gaat hierbij om circa 100.000 patiënten per jaar. De hygiëne in de zorg, met name bij kwetsbare individuen zoals ouderen, is daarom van groot belang. Door ruimtes schoon te houden, voorkom je de verspreiding van virussen en infecties. De WIP richtlijn handhygiëne helpt vervolgens om de besmettingscyclus te voorkomen. In het RIVM handhygiëne protocol beschrijft men de wijze van handen wassen en de uiterlijke verzorging. Onze schoonmakers zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van de WIP richtlijn handhygiëne en adviseren jou graag over hoe je optimaal aan de richtlijn voldoet.

Persoonlijke aanpak bij handhygiëne in de zorg

Binnen zorginstellingen bestaan aanzienlijke verschillen in de behoefte van schoonmaakonderhoud. Met name bij kwetsbaren en ouderen staat bij de interactie met de patiënten de handhygiëne in de zorg centraal. De medewerkers van CSU werken klantgericht, alert en met een nauwlettende visie op innovatie. Bovendien staat jou als klant tevreden stellen, bij ons voorop.

Een offerte voor handhygiëne in de zorg aanvragen

Zoek jij een professioneel schoonmaakbedrijf voor de handhygiëne in de zorg met een hands-onmentaliteit? CSU is in dat geval jouw ideale schoonmaakpartner. Aangezien geen zorginstelling gelijk is, gaan wij graag met jou persoonlijk in gesprek om je wensen en behoeften in kaart te brengen. Vraag meteen een op maat gemaakte offerte voor handhygiëne in de zorg aan via onze website.

seo-afbeeldingen

Wil je eerst liever iemand spreken? Dat kan natuurlijk!

Onze collega Meta Boelens (Branchemanager Zorg) helpt je graag verder.
Bel of mail naar 0413 285 111 / zorg@csu.nl