De 5 SDG’s

Natuurlijk onderschrijven wij ook de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, waarvan we er vijf hebben geprioriteerd:

• Goede gezondheid en welzijn (SDG 3)

Als mensenbedrijf zijn we dag in, dag uit bezig met het werk- en leefgeluk van jou, je medewerkers en de mensen om je heen. Datzelfde doen we voor onze eigen medewerkers. Niet alleen omdat we willen dat zij zich prettig voelen in hun werk, maar ook omdat gelukkige collega’s gemotiveerde collega’s zijn. En dat merk jij als opdrachtgever. Ons Fris in je Werk programma ondersteunt, ontlast en motiveert onze collega’s op dit vlak.

• Kwaliteitsonderwijs (SDG 4)

Zeker zo belangrijk: Kennis. Onze schoonmaakmedewerkers creëren iedere dag gezonde, gastvrije en gelukkige werk- en leefomgevingen. Om dit goed te doen, is kennis nodig. Want facilitaire dienstverlening is veel meer dan een schone vloer of een frisse vergaderzaal. Daarom dagen wij onze medewerkers uit om zich te blijven ontwikkelen. Dat doen we door opleidingen, trainingen en e-learnings aan te bieden. Kennis en diploma’s vergroten het zelfvertrouwen van onze collega’s. En ook dat merk jij, als opdrachtgever. Dit is onderdeel van ons Fris in je Werk programma.

• Eerlijk werk en economische groei (SDG 8)

De aarde meer leefbaar, sociaal en een stukje eerlijker maken. Dat kan alleen door actief samen te werken. Met jou, onze partners, maar ook zeker onze medewerkers. Dat zie je door onze focus op taakverbreding. Maar ook door de samenwerking met organisaties met dezelfde visie als wij zoals in de Facilitaire Coalitie. Samen scherper, slimmer en schoner.

• Klimaatactie (SDG 13)

Samen met jou zetten we extra stappen voor een wereld die we met elkaar schoonmaken en schoonhouden. Door continu op zoek te gaan naar vernieuwingen om het klimaat te helpen. Zowel in onze eigen bedrijfsvoering qua mobiliteit en huisvesting als in onze schoonmaakdienstverlening met Green & Social Impact. Onze droom is een groene en sociale standaard voor de hele schoonmaakbranche. Samen meten we onze impact ieder kwartaal en komen gericht met verbetervoorstellen.

• Partnerschap om doelen te bereiken (SDG 17)

In onze ambitie is opgenomen dat we Nederland willen gidsen naar een duurzame schoonmaak. Dat doen we met onze leveranciers, onze onderaannemers en onze opdrachtgevers. Natuurlijk zijn er meer relevante stakeholders zoals concurrenten en sociale partners. Onze ambitie is om elkaar scherp te houden en open te communiceren om samen een betere wereld achter te laten. Samenwerken en gidsen past bij onze cultuur als familiebedrijf.

CSU SDG Sustainable development goals