Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.

Meten is weten

Een gezonde, gastvrije en gelukkige werk- of leefomgeving creëren binnen jouw organisatie, daar gaan we voor. Daarbij richten we onze dienstverlening zo duurzaam mogelijk in. Verduurzamen begint bij meten, want meten is weten. Een cliché misschien, maar wel eentje waarin we oprecht geloven. Met alleen meten zijn we er niet. We bieden inzicht in de resultaten en zetten gerichte reductiemaatregelen in.

Een slim hulpmiddel daarbij is het door CSU ontwikkelde Green & Social Impact dashboard; voor een gedetailleerd beeld van de sociale en ecologische footprint van de schoonmaakdienstverlening bij jou op locatie. Zo weten we precies waar we écht duurzame, positieve impact kunnen maken binnen jouw organisatie.

Duurzaam schoonmaken Green & Social Impact

Thema’s: Milieu en Sociaal

Met Green & Social Impact meten we vier onderdelen per thema:

Milieu-impact: we meten de daadwerkelijke CO₂-impact (eco-voetafdruk) van onze dienstverlening.

  1. Woon-werkverkeer van onze medewerkers werkzaam op jouw locatie: gemiddeld circa 45% van de milieu-impact. We meten de afstand woon-werk en weten met welk vervoermiddel een collega komt en wanneer een collega werkt.
  2. Gebruik van middelen en materialen: gemiddeld circa 40% van de milieu-impact. Van de middelen en materialen die we inzetten kennen we de hoeveelheden en de CO₂ impact per product o.b.v. een productpaspoort.
  3. Elektriciteitsverbruik van onze machines: gemiddeld circa 15% van de milieu-impact. We meten de inzet van machines (draaiuren) en kennen het vermogen en relateren dat aan jouw type energie.
  4. Transport en distributie van de middelen en materialen: minder dan 5% van de milieu-impact. We weten wanneer er welke leveringen plaatsvinden en op basis van het gewicht van het product en de kilometers die het aflegt, berekenen we de impact.

Sociale impact: hierbij meten we de sociale impact van onze medewerkers bij jou op locatie. Ook deze data presenteren we in een dashboard.

  1. Ontwikkeling en training: hebben medewerkers de basistraining schoonmaak gevolgd en hoeveel uren training hebben ze (nadien) gevolgd.
  2. Gezondheid: hoe gezond (c.q. ziek) zijn onze medewerkers, op basis van verzuimcijfers.
  3. Tevredenheid: op basis van MTO-onderzoek en indien gewenst kunnen we gerichte ‘pulse’ metingen doen.
  4. Loyaliteit: het gemiddeld aantal jaren dat collega’s in dienst zijn op jouw locatie en/of bij CSU.

Welke CO₂-reductie realiseer jij nu al?

Benieuwd met welke maatregelen jij jouw positieve impact direct kan vergroten? Vul de Green & Social Impact scan in en je ziet meteen waar jouw kansen liggen om het verschil te maken.

Contact Meer weten over Green & Social Impact? Cas helpt je graag.