Home > Over CSU > Duurzaam > Mens > Social Return

Social Return

CSU kiest er bewust voor een positief verschil te maken voor de samenleving. Het inzetten van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zien wij als belangrijk onderdeel van ons personeelsbeleid. Meer dan 11% van ons personeelsbestand bestaat uit medewerkers met een social return-indicatie (SROI). Het bieden van perspectief op werk voor kwetsbare groepen zien wij als een belangrijke missie.

PSO
In september 2017 bereikten we de hoogste trede van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dit keurmerk wordt verleend aan bedrijven die zich inzetten voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. We ontvingen voor onze inspanningen het certificaat voor de derde trede van het keurmerk.

CSU en de maatschappij
Als familiebedrijf staat CSU midden in de samenleving. We voelen ons verantwoordelijk voor onze mensen en onze omgeving. CSU ondersteunt verschillende initiatieven die impact hebben. Zo zijn we een partnership aangegaan met ADO Den Haag in de Maatschappij. De Stichting ADO Den Haag in de Maatschappij draagt bij aan een sportieve en respectvolle jeugd, biedt toekomstperspectief, bevordert de gezondheid en brengt mensen dichter bij elkaar.

Dit is slechts een greep uit de ‘grotere’ SROI-projecten van CSU. Niet minder belangrijk zijn de regionale en individuele succesverhalen die vaak minder aansprekend zijn, maar wel leiden tot gemotiveerde nieuwe medewerkers die gemakkelijk in de organisatie worden opgenomen en snel gaan behoren tot de vaste kern van CSU-medewerkers op een object.

Artikelen
Lees hier het artikel - CSU en Seiso leiden schoonmakers op tot taalvaardige schoonmakers
Lees hier het atikel - Participatiewet en social return: Mes kan aan twee kanten snijden geplaatst door FACTO magazine (juli 2016)
Lees hier het artikel - Scoren met duurzame inzetbaarheid bij FC Twente in ons relatiemagazine Scherp (april 2016)