Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.

Warm welkom voor Brainport Baby’s

‘limited edition PSV rompertje’ - Brainport Eindhoven

Brainport Eindhoven is de kraamkamer van vele innovaties en een plek waar jaarlijks meer dan duizend baby’s worden geboren. Om te onderstrepen dat ieder talent bijdraagt aan de regio, zet het partnership Brainport Eindhoven & PSV de pioniers van morgen in het zonnetje met een ‘limited edition rompertje’.  Daarmee zijn de nieuwste inwoners en toekomstig talent vanaf dag één onderdeel van Brainport ‘home of pioneers’. 

De vraag naar talent in Brainport Eindhoven is aanhoudend groot. Daarom werkt de innovatieve regio op een wel heel bijzondere manier aan het behoud van (toekomstig) talent. De campagne heeft als doel om inwoners van de regio bewust te maken van de bijzondere, innovatieve plek waar zij wonen. De boodschap is dat alle kinderen die opgroeien in Brainport, de thuisbasis van pioniers, volop kansen hebben om hun dromen waar te maken. Ongeacht of je nu profvoetballer wilt worden, techneut, designer, kok of verzorgende, er zijn mogelijkheden te over. 

Een fijne plek om te leven

Dat Brainport Eindhoven, ofwel Zuidoost-Brabant, een fijne plek is om te leven en werken, blijkt ook uit de regionale Monitor Brede Welvaart 2021 van het CBS. De sterke economische structuur van de regio is hiervoor een verklaring. Het aantal mensen met een baan is hoog ,op alle niveaus. De welvaart en het welzijn zijn bovengemiddeld en de afstand tot natuur en groen is kort. 

Bewustmaken van kansen en mogelijkheden regio voor alle inwoners

Dat betekent volgens directeur van Brainport Development, Paul van Nunen niet dat de regio achterover kan leunen. “De gemiddelde cijfers zijn goed, maar dat wil niet zeggen dat iedereen een goede start en kansen heeft. Daar moeten we ons nooit bij neerleggen. We willen met deze actie onderstrepen dat iedereen in de regio telt.”

Voortdurende en groeiende vraag naar talent

“Het doel van de campagne is uiteraard niet gericht op direct werven of behoud van talent,” vervolgt Van Nunen. “Maar de vraag naar talent in de regio is groot en wordt alleen maar groter. We willen inwoners laten zien dat dit een regio is die ze volop mogelijkheden biedt. Dit is de thuisbasis van pioniers, hier komen allerlei innovaties vandaan, hier wordt de maatschappij van morgen vormgegeven. Wanneer je wiegje hier staat betekent dat dat je veel kansen hebt. Daarvan willen we inwoners van Brainport Eindhoven bewustmaken. Ook met het oog op hun eigen toekomst, baan- en opleidingskeuzes en die van hun kinderen.”