Met dagschoonmaak zetten we een mooie stap voorwaarts

Dagschoonmaak

Met behulp van het dashboard Green & Social Impact meten en monitoren we onze duurzaamheidsprestaties. Op deze manier vergroten we inzicht, bewustwording en gidsen we onze klanten naar een groenere toekomst.

Met dagschoonmaak zetten we een mooie stap voorwaarts. Door overdag schoon te maken verminderen we niet alleen de CO2-uitstoot, maar ook de impact op de leefomgeving. De reisbewegingen (de grootste milieu-impact) nemen met maar liefst met vijftig procent af. Daarnaast wordt het energieverbruik lager doordat panden minder lang verlicht en verwarmd hoeven te worden.

Maar er is meer! Niet alleen de planeet profiteert van dagschoonmaak, ook het sociale leven van onze schoonmaakmedewerkers. Er ontstaat meer tijd voor gezamenlijke eetmomenten, om langs de lijn te staan als kinderen sporten of voor eigen vrije tijd. Daarnaast reizen onze medewerkers veiliger bij daglicht en ervaren ze meer voldoening in hun werk. Win-win!

“Een goed duurzaamheidsbeleid betekent ook: de medewerker voorop.”
Niels van Geenhuizen, manager Duurzaamheid CSU

Lees het volledige artikel op facto.nl