DPD kiest voor schoonmaakexpert CSU

Pakketservice DPD en CSU breiden hun partnership verder uit. De grootse pakketverzender op de Europese wegen kiest voor de schoonmaak van haar 11 landelijke locaties voor de grootste schoonmaakdienstverlener. CSU was al werkzaam in het nieuwe kantoor van DPD in Oirschot. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst loopt door tot tenminste 2024.

Van lokale naar landelijke partner

CSU gaat de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden verzorgen in het hoofdkantoor en de verschillende distributiecentra van DPD, van Maastricht tot aan Joure. Sinds 2019 werken beide organisaties op een plezierige en succesvolle wijze samen. Ward Kolman, Businessunit Directeur CSU: “Wij zijn trots op het feit dat onze fijne samenwerking op één locatie resulteert in deze mooie uitbreiding naar 11 locaties. Na een vlotte opstart begin juni richten wij ons nu op de kwaliteitsslag die DPD voor de komende jaren voor ogen heeft. Dankzij onze ervaring bij diverse logistieke opdrachtgevers die doorgaans 24/7 in bedrijf zijn, zijn we in staat de kwaliteit en continuïteit te leveren waar DPD naar op zoek is.”

Samen meters maken

Heldere communicatie via korte lijnen, kwalitatief hoogwaardige schoonmaak en flexibiliteit werden door DPD genoemd als redenen om de samenwerking met CSU uit te breiden. “Op basis van onze positieve ervaringen met CSU in onze HUB Eindhoven zien wij de uitbreiding van ons partnerschap met vertrouwen tegemoet”, aldus Rick Pardoel, Chief Digital Strategy Officer DPD Nederland. “Met de aansturing en coaching die de schoonmaakmedewerkers op de werkvloer krijgen vanuit CSU verwachten wij een kwaliteitsslag te kunnen maken. De eerste stappen zijn al gezet!”

Duurzame ambities

De twee organisaties vinden elkaar ook in hun ambities op het vlak van duurzaamheid. CSU heeft scherpe doelen voor een gezonde, prettige leef- en werkomgeving en zet ook dit jaar weer grote stappen in het verlagen van de – al lage – CO₂-uitstoot en in meer hergebruik van materialen. DPD bezorgt sinds 2012 al haar pakketten CO2-neutraal zonder extra kosten voor haar klanten. Daarnaast zet de pakketverzender fors in op CO2- en fijnstofreductie om in 2025 in de 30 grootste steden van Nederland emissievrij te bezorgen. Dit jaar al neemt DPD 100 elektrische bussen in gebruik.

Over DPD

DPD Nederland is een onderdeel van de internationale DPDgroup, dat weer deel uitmaakt van het Franse Groupe La Poste. DPDgroup is het grootste netwerk voor pakketbezorging in Europa. Dagelijks staan er wereldwijd zo’n 97.000 medewerkers klaar om 7,5 miljoen pakketten te vervoeren naar ruim 230 landen en vanuit 58.000 Pickup parcelshops. DPD combineert daarvoor innovatieve technologieën met sterkte lokale netwerken om een flexibele en gebruiksvriendelijke service te verlenen aan zowel verzenders als shoppers.

DPD kiest voor schoonmaakexpert CSU