Partnership verlengd: CSU Serviceteam als betrokken partner van het Maastricht UMC+

Het Maastricht UMC+ verlengt het partnership met CSU voor ten minste vier jaar. De kwaliteit van de schoonmaakdienstverlening en de ruime ervaring met desinfectie en infectiepreventie waren voor Maastricht UMC+ redenen om weer te kiezen voor CSU. Daarnaast werden de flexibiliteit om snel te kunnen opschalen en het CSU Serviceteam genoemd. De komende jaren wil CSU een vervolg geven aan de slimme (data gestuurde) oplossingen waarmee in het ziekenhuis al wordt gewerkt.

Opschalen en 24/7 ondersteunen

CSU verzorgt onder andere de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden op de verpleegafdelingen en in de verschillende kantoorgebouwen. Dit gebeurt strikt volgens de aangescherpte protocollen die gelden als gevolg van de pandemie. Tijdens de eerste coronagolf wist CSU schoonmaakmedewerkers uit onder andere vakantieparken en hotels adequaat op te leiden en verantwoord in te zetten in het ziekenhuis. Ook vormde CSU een Serviceteam dat de klok rond inzetbaar is voor desinfecties of calamiteiten op schoonmaakgebied. Met name deze vorm van noodondersteuning is voor het ziekenhuis een pluspunt.

Voorop blijven lopen

Jeanette Karreman, Districtsmanager Zorg bij CSU, is blij met de samenwerking een vervolg krijgt. Karreman: “Onze 80 schoonmakers zetten zich elke dag in zodat zorgpersoneel hun belangrijke werk goed kunnen uitvoeren. Dat het Maastricht UMC+ hun bijdrage ziet en benoemt, is voor onze hele organisatie een compliment.” Andy Rouwet, Contractmanager bij het Maastricht UMC+, ziet de voortzetting van het partnership als een kans voor verdere innovaties. Rouwet: “Oplossingen die bijdragen aan het welbevinden van de schoonmaakmedewerkers en/of een duurzame verbetering van schoonmaakkwaliteit, omarmen we uiteraard.”

Health Foundation Limburg

Het vernieuwde samenwerkingscontract werd ondertekend door Denis Florack, Director of Facilities bij het Maastricht UMC+ en Ward Kolman, Businessunit Directeur bij CSU. De ondertekening viel samen met de bekrachtiging van CSU’s donateurschap van de stichting Health Foundation Limburg. Deze stichting werft fondsen voor wetenschappelijk onderzoek in het Maastricht UMC+.

Over Maastricht UMC+

Het Maastricht Universitair Medisch Centrum+ is een samenwerkingsverband van het academisch ziekenhuis Maastricht en de Faculty of Health, Medicine & Life Sciences van de Universiteit Maastricht. De organisatie onderscheidt zich nationaal en internationaal door niet alleen te focussen op gezondheidsherstel, maar ook op gezondheidsbehoud en gezondheidsbevordering.