Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.

De ‘waarom’ van circulaire koploper John van Hoof

© Minneboo FotografieNicole Minneboo

Het is people business

Enerzijds kijk je natuurlijk naar materialen en middelen, De spulletjes die je gebruikt, de CO2 die je uitstoot, dat soort zaken. De andere kant, wat bij ons heel belangrijk is, natuurlijk toch de mens kant. Het is peoples business en welke focus heb je dan op die mens? Als ik dan even naar het eerste ga, materialen en middelen, dan is duurzaamheid ook een beetje verworden naar circulariteit. En dan zie je dat we daar leuke initiatieven genomen hebben. Ik wil toch graag even de bedrijfskleding noemen. Die is nu volledig circulair. Nou ben ik hartstikke trots op dat we die slag gemaakt hebben.

Duurzaamheid staat voorop bij onze klanten 

Nou, ik zou zeggen: haal dan buiten naar binnen, zo hebben we in het najaar ook weer de CSU innovatie award die we dan uitreiken. En dan nodigen we eigenlijk iedereen uit om met het leuke innovatieve interessante ideeën te komen, waarbij natuurlijk het aspect duurzaamheid steeds belangrijker wordt. We zagen dat overigens ook in onze benchmarkrapportage die we recent hebben gehad onder onze klanten, om ook nog eens even uit te vragen welke thema’s leven er nou bij u. Bij onze klanten dus. Ja, misschien niet heel verrassend, maar toch duurzaamheid komt inmiddels echt wel op numero één in ranglijstjes terug. Dus dat sterkt onze gedachten om ook met elkaar dus in de keten, zowel met klanten, maar ook met je medewerkers en zeker ook met je leveranciers te kijken. Hoe kun je de verbinding maken? Nou, laten we in deze tijd dan ook niet vergeten de digitalisering beet te pakken. Dat biedt ook hele mooie kansen en natuurlijk allerlei andere innovatieve zaken.

Bekijk het interview van Triboo met John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur hier