CSU tekent Green Recovery Statement

CSU tekent Green Recovery Statement voor duurzaamheid als hoeksteen voor de corona-herstelplannen

We zijn trots dat wij samen met ruim 200 bedrijven het Green Recovery Statement hebben getekend! Gezamenlijk pleiten we er voor om duurzaamheid als hoeksteen te nemen voor de corona-herstelplannen.

Maria van der Heijden, directeur-bestuurder van MVO Nederland, heeft op 19 juni 2020 het Green Recovery Statement overhandigd aan Sigrid Kaag, minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. Dit deed zij samen met onder meer Jan Peter Balkenende, voorzitter van de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC). Met het statement pleit het Nederlands bedrijfsleven voor een duurzaam herstel van de economie na de coronacrisis.

Van de ruim 250 bedrijven die de ‘Dutch businesses endorse sustainability in COVID-19 recovery’ tekenden, komen maar liefst 150 bedrijven uit het netwerk van ondernemers in de nieuwe economie.

“Goed om te zien dat steeds meer bedrijven het goede voorbeeld dat onze partners al jaren geven, nu ook volgen. Ook bedrijven waarvan je het niet direct zou verwachten. Samen bereiken we veel meer. Dat maar liefst 160 ondertekenaars al partner zijn van MVO Nederland, is natuurlijk iets om trots op te zijn”, zegt Maria van der Heijden. “Maar, dit statement schept natuurlijk ook verwachtingen. Wij zijn heel benieuwd wat we in de toekomst gaan zien van deze partijen op het vlak van toekomstbestendig en duurzaam ondernemen.”

De Green Recovery Statement is opgesteld op initiatief van de Dutch Sustainable Growth Coalition, in samenwerking met VNO-NCW, Global Compact Nederland, MVO Nederland en de Nederlandse Vereniging van Banken. Het volledige statement met daarop alle bedrijven die hebben ondertekend vind je hier.

Lees hier het hele bericht van MVO Nederland.