Marmeren vloer reiniging

Marmer is een natuurproduct met een luxe uitstraling die veel gebruikt wordt in interieurs. Een goed onderhouden marmeren vloer kan een leven lang meegaan en voegt een onmiskenbare klasse toe aan elke ruimte. Echter, marmer is ook gevoelig en vraagt om een speciale aanpak als het gaat om schoonmaken. Bij CSU begrijpen we dat jij wilt weten hoe een marmeren vloer te reinigen op een manier die het materiaal respecteert en zijn natuurlijke schoonheid behoudt. Lees verder voor handige tips en ontdek hoe onze experts jouw marmeren vloer kunnen laten schitteren.

Het geheim achter effectief marmer schoonmaken

Een marmeren vloer schoonmaken, is dat anders dan andere vloertypen? Absoluut. Marmer is poreus en kan gemakkelijk beschadigen door zuren, harde schuursponsjes of agressieve schoonmaakmiddelen. Daarom is de juiste techniek en zachte hand essentieel. Gebruik voor marmer schoonmaken altijd een pH-neutrale reiniger en een zachte doek of dweil. Vermijd ook het gebruik van veel water; een licht vochtige doek volstaat. Voor dagelijkse schoonmaak volstaat het afnemen met een stofwisser om stof en zand, die krassen kunnen veroorzaken, te verwijderen.

Waarom kiezen voor professioneel reinigen van een marmeren vloer

Soms heeft een marmeren vloer meer nodig dan alleen de dagelijkse zorg. Diepe vlekken, dofheid of krassen kunnen het beste aangepakt worden door professionals. CSU staat klaar voor het professioneel reinigen van een marmeren vloer. Onze deskundige medewerkers gebruiken speciale producten en apparatuur die afgestemd zijn op de specifieke behoeften van jouw marmeren vloer. Zo kunnen we polijsten, kristalliseren of impregneren om jouw vloer weer te laten stralen als nieuw. En dat allemaal terwijl we de duurzaamheid van het materiaal waarborgen.

Duurzaamheid en marmeren vloeren: een schone zaak

Duurzaamheid is een kernwaarde bij CSU. We streven ernaar om niet alleen jouw marmeren vloer schoon te maken, maar ook om onze impact op het milieu te minimaliseren. We gebruiken milieuvriendelijke schoonmaakproducten en -methoden die zorgen voor een minimale ecologische voetafdruk. Met Smartcoat gebruiken wij een efficiënte en milieuvriendelijke aanpak voor alle soorten vloeren. Met deze methode besparen we maar liefst 47% op CO2 uitstoot bij het reinigen van marmeren vloeren. Door te kiezen voor CSU, kies je op deze manier voor een schone vloer én een schone planeet.

Kies voor de deskundigheid van CSU

Een marmeren vloer is een investering in jouw instelling of bedrijfspand en verdient daarom de beste zorg. Met meer dan 15.000 deskundige medewerkers en een hart voor duurzaamheid is CSU de ideale partner voor het onderhouden van jouw marmeren vloer. Wij bieden niet alleen schoonmaakdiensten aan, maar zorgen ook voor een gastvrije en gezonde omgeving waarin jij kunt leven en werken. Neem contact op met CSU en ervaar zelf de voordelen van een professioneel gereinigde marmeren vloer.

Wil je eerst liever iemand spreken? Neem dan contact met ons op.