Voedselveiligheid

Als ondernemer binnen de horeca ontkom je niet aan de regels rondom de voedselveiligheid. Met de HACCP, een belangrijk voedselveiligheidssysteem, zorg jij dat jouw organisatie op de juiste wijze met voedsel omgaat. Bij het verwerken van voedingsmiddelen kan immers van alles verkeerd gaan. Dit kan de veiligheid van het eten en dus de gasten in gevaar brengen. Met voedselveiligheid regels breng je alle risico’s in kaart van je onderneming. Met een jarenlange expertise op het gebied van voedselveiligheid staat CSU jouw bedrijf bij in het opmaken van een goed functionerend voedselveiligheidsplan. Neem nu contact op voor een vrijblijvende offerte.

Wat is voedselveiligheid?

Eén van de basiseisen die aan een horecagelegenheid wordt gesteld is dat alle processen, waarbij voedsel wordt bereid, veilig zijn. Een perfect verzorgde voedselhygiëne garandeert dat het eten veilig is voor consumptie. De kans op schadelijke micro-organismen die zware voedselvergiftiging kunnen veroorzaken wordt hiermee verkleind. Voedselinspectiediensten voeren geregeld voedselveiligheid controle uit bij de horecagelegenheden om te kijken of aan de wettelijke eisen wordt voldaan. Bij het niet naleven hiervan is zelfs gerechtelijke vervolging mogelijk. CSU zorgt dat jouw zaak aan de eisen van de voedselveiligheid horeca voldoet.

Voldoen aan de voedselveiligheid

Op twee manieren voldoet je onderneming aan de voedselveiligheid: je stelt als bedrijf zelf een plan rondom de voedselveiligheid op of je maakt gebruik van de goedgekeurde hygiënecode die geldt binnen de branche. In een gesprek met CSU tonen wij je een voedselveiligheidsplan voorbeeld of laten we zien welke maatregelen jij moet nemen om een voedselveiligheid certificaat te ontvangen.

Ontvang een offerte voor de optimale voedselveiligheid

Zoek je een schoonmaakbedrijf met een jarenlange expertise op het gebied van hygiëne binnen de voedselindustrie? Wij maken graag een persoonlijke afspraak met je om jouw wensen en verwachtingen in kaart te brengen. Informeer snel naar onze diensten en ontvang een vrijblijvende offerte op maat.

food-schoonmaak-x

Wil je eerst liever iemand spreken? Neem dan contact met ons op.