Duurzaam basisonderwijs

Duurzaam handelen is niet alleen in het belang van jezelf, maar ook voor het milieu. Daarom is het essentieel dat kinderen duurzaamheid in het basisonderwijs leren, zodat zij zelf verantwoorde keuzes leren maken voor hun toekomst. Op welke wijze kun jij duurzaamheid in het basisonderwijs meegeven? CSU ondersteunt je als nummer 1 schoonmaak dienstverlener bij het adviseren over duurzaamheid in het basisonderwijs. Vraag vrijblijvend meer informatie aan voor een persoonlijk advies.

Duurzaamheid in het basisonderwijs naar een hoger niveau

Veelal zijn leerlingen zich niet bewust van de keuzes die ze maken en de milieuschade die op dit moment al in de wereld aanwezig is. Door de kinderen over duurzaamheid in het basisonderwijs te onderwijzen, dragen zij eerder bij aan een beter milieu. Een eenvoudig voorbeeld is het plaatsen van nieuwe afvalbakken waarbij de kinderen leren afval te scheiden of het onderzoeken van de waterkwaliteit in de omgeving van de school. Ook dankzij het bijhouden van een moestuin zijn kinderen bewust bezig met de planten die uit de aarde groeien. Het verduurzamen van de schoolkantine met vegetarische gerechten is een ander voorbeeld om de duurzaamheid in het basisonderwijs naar een hoger niveau te brengen.

CSU begeleidt bij duurzaamheid basisonderwijs

Als nummer 1 schoonmaak dienstverlener van Nederland draagt CSU bij aan het creëren van een groene leer- en werkomgeving op school. Zo vermindert ons schoonmaakbedrijf de CO2-uitstoot en recyclen wij zoveel mogelijk onze materialen. Wij zijn bovendien samen met tweehonderd andere bedrijven verbonden in het Green Recovery Statement, om in onderlinge samenwerking het maximale qua duurzaamheid te behalen. Op die manier brengen wij het klimaat, het welzijn en de economische groei in balans.

Groene stappen maken voor duurzaamheid in het basisonderwijs

CSU werkt alert, klantgericht en met het oog op innovatie. Met vernieuwende schoonmaak- en reinigingstechnieken onderzoeken wij steeds wat de meest effectieve wijze van reinigen is, die de minste invloed op het milieu heeft. Ben jij benieuwd welke groene stappen jij kunt maken binnen jouw school? Vraag vrijblijvend een persoonlijk gesprek aan voor een offerte op maat.

onderwijs-tafels-x (1)

Wil je eerst liever iemand spreken? Dat kan natuurlijk!

Onze collega Marjolein Dreef (Branchemanager Onderwijs) helpt je graag verder.
Bel of mail naar 0413 285 111 / onderwijs@csu.nl