Home > Innovatie > BeSense

BeSense

Slimmer omgaan met facilitaire budgetten begint bij een goed inzicht in het gebouwgebruik. Door met sensoren de bezetting van ruimten te monitoren, kunnen schoonmakers efficiënter werken en krijgt het facilitair management beter inzicht in de gebouwbezetting. Dat is de insteek van BeSense, een innovatief samenwerkingsverband tussen CSU en Heijmans.

Optimaliseren werkomgeving
Sensoren meten het gebruik van werkplekken, vergaderzalen, toiletruimten en andere plekken in een gebouw. Met die knowhow kan een gebouwbeheerder ervoor kiezen om werkplekken te clusteren. Of op rustige dagen afdelingen of ruimten juist af te sluiten. De BeSense schoonmaak-app toont op een tablet de meest ideale route om het gebouw optimaal schoon te maken. Zo kunnen schoonmaakmedewerkers ook eenvoudig meldingen registeren. Daarmee maakt BeSense een groot verschil in de schoonmaakkosten.

BeSense registreert niet alleen de temperatuur, luchtvochtigheid en CO2 maar ook de lichtintensiteit. Resultaat: een werkomgeving die altijd optimaal is voor medewerkers én een schoonmaaktaak die beter inzichtelijk is voor facilitair managers.

5 voordelen van BeSense

1. Meer inzicht in het gebouw
  2. Laagdrempelig
  3. Eenvoudig uit te breiden
  4. Kostenbesparing op huisvesting
  5. Totaaloplossing

Probeer BeSense zelf. Kijk voor meer informatie op www.besense.nl en vraag een demo-kit aan.