Home > Innovatie > BeSense

BeSense

Slimmer omgaan met facilitaire budgetten begint bij een goed inzicht in het gebouwgebruik. Door met sensoren de bezetting van ruimten te monitoren, kan er efficiënter worden schoongemaakt. Ook krijgt facilitair management beter inzicht in de gebouwbezetting. Dat is de insteek van BeSense, een innovatief samenwerkingsverband tussen CSU en Heijmans.

Sensoren meten het gebruik van werkplekken, vergaderzalen, toiletruimten en andere plekken in een gebouw. Een gebouwbeheerder kan met die knowhow ervoor kiezen om werkplekken te clusteren. Of op rustige dagen bijvoorbeeld geheel afdelingen of toiletruimten af te sluiten. Via een app kunnen schoonmakers real-time worden geïnstrueerd over veranderde schoonmaakroutes. Daarmee maakt BeSense een groot verschil in de schoonmaakkosten.

Ook het werkklimaat wordt geregistreerd: niet alleen temperatuur, luchtvochtigheid en CO2 maar ook de lichtintensiteit. Het resultaat: een werkomgeving die altijd optimaal is voor medewerkers én een schoonmaaktaak die beter inzichtelijk is voor facilitair managers.

Voor meer informatie bezoekt u de website www.besense.nl.