Duurzame schoonmaak met Carver Cargo

Op zoek naar een schoonmaakorganisatie die zich inzet voor een beter milieu? Dat doen we voor en met jou.

Samen verduurzamen

We worden steeds bewuster van de wereld om ons heen; we zien welke impact ons doen en laten heeft op mens en milieu. Dag in, dag uit werken we aan onze duurzaamheidsdoelstellingen bij jou op locatie; we willen continu verbeteren en maken positieve impact meetbaar. We nemen verantwoordelijkheid en schuiven sociale en ecologische uitdagingen van vandaag niet door naar morgen.

Duurzame schoonmaak

Duurzaamheid is topprioriteit. Dat zie je terug in onze eigen bedrijfsvoering en schoonmaakdiensten. We zijn scherp op duurzaam schoonmaken door de impact van onze schoonmaakdienstverlening op jouw locatie meetbaar te maken, zowel op milieu- als sociaal gebied. Van daaruit voeren we gerichte verbeteringen door en werken we aan een duurzamere wereld.

Dat doen we samen met jou als onze klant want alleen samen valt écht positieve impact te behalen. De stap naar duurzaam schoonmaken hoeft geen hele grote te zijn; vele kleine stappen maken samen een grote.

Duurzaam schoonmaken - CSU Niels van Geenhuizen
Duurzame schoonmaak: waar hebben we het over?

Verduurzamen op basis van data

Verduurzamen begint bij meten, want meten is weten. Een cliché misschien, maar wel eentje waarin we oprecht geloven. En na het meten begint het pas: we bieden inzicht in de resultaten en aan welke knoppen je kunt draaien om gerichte reductiemaatregelen in te zetten.

CSU ontwikkelde het slimme dashboard Green & Social Impact, een slim hulpmiddel dat een gedetailleerd beeld geeft van de sociale en ecologische footprint van onze schoonmaakdienstverlening. Zo weten we precies waar we écht duurzame impact kunnen maken binnen jouw organisatie.

Green & Social Impact

Green Impact dashboard CSU Afvalpocket

Met onze ‘Green & Social Impact’ methodiek maken we ieder kwartaal de impact van onze dienstverlening op milieu en sociaal gebied inzichtelijk op jouw locatie(s). Deze informatie presenteren we overzichtelijk in dashboards op ons klantportaal 24/7-inzicht en bespreken we ieder kwartaal persoonlijk. Zo zie jij precies wat de schoonmaakafspraken zijn en wat de sociale en milieu impact hiervan is. Hiermee hebben we een geweldige tool in handen die onze impact bij jou inzichtelijk maakt, zowel op ecologisch als op sociaal gebied. Dit geeft ons concrete aanknopingspunten om samen met onze opdrachtgevers gericht te verbeteren. Wist je bijvoorbeeld dat de grootste impact van schoonmaak bij jou op locatie niet in de schoonmaakmiddelen zit?

Praktische maatregelen met impact

Ieder kwartaal gaan we samen aan tafel om te kijken met welke maatregelen we de CO₂-uitstoot kunnen reduceren en hoe we onze sociale impact kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door een andere reinigingsmethode, andere materialen of machines, dagschoonmaak (in het kader van woon-werkverkeer én werkgeluk!) of beter afvalmanagement. Onze ambitie is om ieder kwartaal samen minimaal één duurzame maatregel te implementeren om continu onze impact bij jou op locatie te verbeteren.

Welke CO-reductie realiseer jij nu al?

Benieuwd met welke maatregelen jij jouw positieve impact direct kan vergroten? Vul de Green & Social Impact scan in en je ziet meteen waar jouw kansen liggen om het verschil te maken.

Praktische gids

Ook handig: onze praktische Afvalpocket. Het geeft je de juiste richting om die eerste stappen te zetten voor het verbeteren van de afvalstromen in jouw organisatie.

Afvalpocket
Meer weten? Wil je meer informatie over duurzame schoonmaak met Green & Social Impact? Onze collega Cas helpt je om de volgende stap te zetten.
CSU SunRider

Wist je dat…

• Er tijdens de CSU Innovatie Boost heel wat duurzame impactmakers voorbij kwamen? Bekijk de sessies hier.
  • De duurzame handschoenen, de Gloovy Eco Gloves, nu bij CSU als de standaard zijn geïmplementeerd. De besparing van CSU door deze overstap is circa 800 ton (!) CO₂-uitstoot per jaar (vergelijkbaar met 100x de aarde rond in een personenauto).
  • De binnenstad van Groningen steeds groener wordt? Hier rijdt de CSU Carver Cargo slimmer, schoner en efficiënter. Onze medewerkers verzorgen er o.a. de bevoorrading mee, de schoonmaak van koffieautomaten (op route) en portiekschoonmaak en -onderhoud.
  • De mensgerichte aanpak van CSU ook in 2024 bekroond is met het certificaat Top Employer? Lees het hier.
  • Vorig jaar maar liefst 950 medewerkers bij CSU hun diploma haalden voor de basisvakopleiding RAS? Een knappe prestatie van onze schoonmaaktoppers.
Gloovy Eco Gloves
CSU Carver Groningen