Home > Duurzaam > Mens

Mens

De mens centraal

CSU staat midden in de maatschappij. Onze diensten bevorderen de gezondheid, het welzijn en daarmee het leefklimaat van veel Nederlanders.
Duurzame ontwikkeling betekent voor CSU vooral werken aan goed werkgeverschap en medewerkersontwikkeling. Daar worden onze mensen en ons werk alleen maar scherper van!

We investeren daarom in onze medewerkers op het gebied van:

• tevredenheid, gezondheid & welzijn
  • duurzame ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk

Hoe we dat doen? Dat lees je o.a. in ons jaarverslag. Of klik op een van de onderstaande buttons.

Wist je dat...

• in juli 2008 de tweede generatie Van der Heijden en het management een nieuwe participatieovereenkomst sloten? Sinds 2005 bezitten de familie Van der Heijden (2/3) en een brede laag van het management (1/3) de aandelen. Een herijking in 2014 van de participatiestructuur borgt opnieuw het behoud van CSU’s zelfstandigheid, cultuur en identiteit.

• milieu en mens bij CSU hand in hand gaan? Want schoonmaken kan zwaar zijn, daarom hebben we ook continu aandacht voor ergonomie: hoe kunnen we het werk lichter maken? Vandaar dat we robot­stof­zuigers en robot­schrob­zuig­machines testen, net als een selectie van ergonomische vloer­reinigings­systemen en rugstof­zuigers. En direct pakken we dan ook het energiegebruik mee.

• we scherp zijn op dagschoonmaak? Hiermee krijgen onze medewerkers een gezicht en worden ze onderdeel van de organisatie.
  • vanuit ‘Schoon voor onze helden’ kosteloze, extra schoonmaakhulp boden op plekken waar het hard nodig is? Zoals ambulanceposten, zorginstellingen en daklozencentra. Mar ook thuis, bij mensen die in vitale sectoren werken.

• deelnemen aan de JINC Baas van Morgen? Voor één dag kruipt een leerling in de huid van een van onze bestuurders. Alle deelnemers zitten op de basisschool of het vmbo en groeien op in een omgeving met een sociaaleconomische achterstand.

• we directies en managers in heel Nederland stimuleren om even hun bureau voor de werkvloer te verruilen met de Nationale Meewerkweek? Uiteraard doen onze kantoor-medewerkers ook mee, in de CSU MeewerkWeek.

• we, samen met Tzorg, tienduizend schoonmaakpakketten aan Voedselbanken doneerden? Ondersteuning aan de Voedselbank is een onderdeel van onze duurzaamheidsactiviteiten.

• we sponsor zijn van o.a. Het Nederlandse Rode Kruis, Lokale Agenda 21, Stichting Kinderen Kankervrij (KIKA), Fonds Gehandicaptensport, Stichting Hulphond, Villa Pardoes en voetbalclubs?

Lees meer over onze maatschappelijke betrokkenheid.