Home > Blog

Blog

Medewerkers aan je binden? Luister eens op de werkvloer wat er leeft

Woensdag 21 September 2022
Geschreven door: John van Hoof

De keuze op de arbeidsmarkt is enorm. Bijna iedereen die een baan wil, kan morgen al aan de slag. Medewerkers aan je binden is dus van enorm belang. Hoe je dat kunt doen? Begin met het verkleinen van de kloof tussen management en werknemers.


Collega Sam haar ervaring met PSV+ 12 weeks

Maandag 08 Augustus 2022
Geschreven door:

In dit blog deelt collega Sam vol enthousiasme haar ervaring met PSV+ weeks. 


Adopteer eens... een weekje Villa Pardoes!

Dinsdag 26 Juli 2022
Geschreven door: Elke Wirtz

Eerder deze week heb ik tien fotoalbums op kantoor bij de post klaargelegd. Ze vormen de afsluiting en tevens een mooie herinnering voor onze medewerkers die een onvergetelijke week in Villa Pardoes hebben beleefd. Want in juni verbleven 10 collega's van CSU Cleaning Services en Tzorg met een ernstig ziek (klein)kind en hun gezin een week in Villa Pardoes.


365 dagen erkenning

Dinsdag 14 Juni 2022
Geschreven door: Diane van Dijk

Morgen is het de Dag van de Schoonmaker. De dag dat schoonmaakmedewerkers in het zonnetje worden gezet. Schoonmaakmedewerkers kom je overal tegen. Op je werk, in de openbare ruimte, het openbaar vervoer, in het ziekenhuis, op school en in culturele instellingen. Iedere dag heb je wel een mogelijkheid om ze positieve aandacht te geven.


We praten niet makkelijk over de overgang

Woensdag 13 April 2022
Geschreven door:

De overgang, elke vrouw krijgt ermee te maken. En maar liefst vier op de vijf vrouwen heeft vervelende klachten. Helen Versteeg (casemanager) weet er alles van. Daarom deed ze mee aan het traject Healthy Woman. ‘Ik heb weer ruimte in mijn hoofd.’


De vier belevingsperspectieven voor een uitstekende Facility Experience

Donderdag 17 Februari 2022
Geschreven door: Diane van Dijk

Iedereen kent wel de customer experience (CX), de employee experience (EX) en de user experience (UX). En we hebben het steeds vaker over de Facility Experience (FX). Dat is de totale beleving van alle menselijke en digitale contactmomenten van klanten, gasten, medewerkers en gebruikers met de organisatie. We zijn tevreden als we aan de verwachtingen van de verschillende doelgroepen voldoen, maar om onderscheidend te zijn willen we die liefst overtreffen.


Een wendbaar facilitair team met de FIT Challenge? GAME ON!

Woensdag 28 Juli 2021
Geschreven door: Simone van Gent

We zijn er inmiddels aan gewend; het thuiswerken en de (grotendeels) lege kantoorgebouwen. Er komt natuurlijk een tijd dat kantoren weer volledig opengaan. Hoe dit eruit gaat zien, is voor ons allemaal nog niet helemaal duidelijk, gezien alle nieuwe inzichten die we tijdens het thuiswerken opdeden. Maar hoe de nieuwe werkrealiteit er ook uit gaat zien; het is belangrijker dan ooit dat de facilitaire teams gebouwgebruikers een warm en veilig gevoel kunnen geven.


Schoonmaak is belangrijker dan ooit: facilitair management mag zichtbaar zijn

Woensdag 07 Juli 2021
Geschreven door: Diane van Dijk

De coronapandemie heeft de manier waarop mensen naar facilities kijken voorgoed veranderd. Facilitair managers zagen de klantvraag, en daarmee hun vak, in een oogwenk veranderen en dat bracht één groot voordeel met zich mee. Facilitair management is méér dan ooit een gespreksonderwerp in de boardrooms. Het vak maakt mede daardoor een (digitale) revolutie door.


Waarde toevoegen voor klant én collega (Blog Martijn van Veghel, Projectmanager Food bij CSU)

Dinsdag 29 Juni 2021
Geschreven door:

Als Projectmanager Food bij CSU werk ik met verschillende opdrachtgevers die werkzaam zijn in de voedingsmiddelenindustrie. Zij produceren het voedsel dat wij allemaal eten. Je kunt je dus wel voorstellen dat wij als schoonmaakteam elke dag prestaties van topniveau moeten leveren. We kunnen geen steekje laten vallen.


Samen met de klant naar het nieuwste normaal

Donderdag 24 Juni 2021
Geschreven door: Esmée Ficheroux

MT/Sprout interviewde Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur, over hoe we samen met de klant naar het nieuwste normaal gaan. 'Toen corona de wereld in pauzestand zette, zagen we het werk voor duizenden medewerkers wegvallen. Die crisis bood ook kansen: dankzij slimme samenwerking en innovatieve oplossingen is onze dienstverlening verbeterd én uitgebreid. Tot aan de thuiswerkplek toe.'


‘Aan het einde van de ramadan moet ik altijd huilen’

Maandag 10 Mei 2021
Geschreven door:

Van 13 april tot en met 12 mei is het ramadan, de heilige maand. Veel moslimcollega’s vasten dan overdag. Om precies te zijn: tussen zonsopkomst en zonsondergang eten en drinken ze niet. Wat betekent de ramadan voor iemand? Hoe is het om te werken op een lege maag? Moussa El Bouayadi, voorman in de regio Groningen, vertelt zijn verhaal.


‘Je beseft hoe arme mensen zich voelen’

Woensdag 05 Mei 2021
Geschreven door:

Van 13 april tot en met 12 mei is het ramadan, de heilige maand. Veel moslimcollega’s vasten dan overdag. Om precies te zijn: tussen zonsopkomst en zonsondergang eten en drinken ze niet. Wat betekent de ramadan voor iemand? Hoe is het om te werken op een lege maag? Hulya Gumus, schoonmaakster in Rotterdam vertelt haar verhaal.


‘Als collega’s lunchen, haal ik even koffie voor ze’

Donderdag 29 April 2021
Geschreven door:

Van 13 april tot en met 12 mei is het ramadan, de heilige maand. Veel moslimcollega’s vasten dan overdag. Om precies te zijn: tussen zonsopkomst en zonsondergang eten en drinken ze niet. Wat betekent de ramadan voor iemand? Hoe is het om te werken op een lege maag? Azzouz el Machhour, schoonmaker in Den Bosch, vertelt zijn verhaal. 


Hoe ‘Healthy Woman’ helpt bij de overgang

Dinsdag 02 Februari 2021
Geschreven door:

De overgang, daar praten we niet makkelijk over. Toch heeft vier op de vijf vrouwen vervelende klachten. Opeens heb je het heel warm, een opvlieger dus. Of je slaapt slecht. Het traject ‘Healthy Woman’ helpt je. Ben je zelf in de overgang? En twijfel je of dit programma iets voor je is? Een van de CSU-deelneemsters vertelt haar positieve verhaal.


Diane van Dijk: Hospitality, thuisbrengen van aandacht

Vrijdag 29 Januari 2021
Geschreven door: Diane van Dijk

Ik doe aan boswandelbila’s, thermos-tuinstoeloverleggen en wandelende belafspraken met Keet (de hond) aan de lijn. Ik Zoom, Teams en bel. Thuiswerken is vertrouwd geworden voor mij en vele anderen. De hardware, zoals ICT, laptop en bureaustoel, is meestal prima geregeld. Waar ik nog zorgen over heb zijn de menselijke verbinding en oud gedrag.


De Facilitair Verbinder in coronatijd

Donderdag 10 December 2020
Geschreven door:

“Slim inkopen, een soepele terugkeer naar kantoor en veranderend ruimtegebruik: we sorteren voor op de toekomst!”

De Facilitaire Coalitie helpt onze klanten om een duurzaam samenwerkingsverband tussen verschillende facilitaire dienstverleners tot stand te brengen. Denk aan de cateraar, afvalverwerker, schoonmaak en beveiliging. Iedere facilitaire partner blijft zelfstandig en verantwoordelijk voor zijn eigen specialisme. Máár, de Facilitaire Coalitie zorgt ook voor verbinding, samenhang en afstemming in de processen, planningen en taken. De facilitaire partners trekken op als één team, met één ambitie en met gezamenlijke doelstellingen. Met de Facilitair Verbinder als onafhankelijke aanjager. Een rol die essentieel is in de ketensamenwerking en waarde toevoegt aan de klantbeleving.


‘Goed schoon draagt bij aan onze veiligheid’

Woensdag 07 Oktober 2020
Geschreven door: Esmée Ficheroux

Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur vertelt in Reputatiemakers, de podcast van MT - Next Generation Leadership, over de kansen voor nieuwe business en technologie: "Schoon is het nieuwe veilig."


Een warm welkom tijdens corona?

Vrijdag 21 Augustus 2020
Geschreven door: Diane van Dijk

Ben je op dit moment ook zo in de war tijdens het winkelen? In mijn nieuwste blog neem ik je graag mee in mijn ergernis maar geef ik ook tips hoe het wel kan.


CEO John van Hoof, CSU: ‘CEO, laat je zien!’

Donderdag 13 Augustus 2020
Geschreven door: John van Hoof

CHRO (Chief Human Resources Officer) interviewde John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur: "Al zeggen CEO’s dat hun deur altijd open staat. De drempel is voor werknemers vaak te hoog."


Meer informatie
Woordvoerder
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl
06 13227833

Nieuwsbrief

Als eerste het laatste nieuws over CSU? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.