Home > Over CSU > Geschiedenis

Geschiedenis

Van glazenwasserij tot totaaldienstverlener

Cor van der Heijden vestigde in 1968 in Uden zijn eenmanszaak ´Cleaning Service´. Hij droomde ervan dat het zou uitgroeien tot een bedrijf met 100 medewerkers en een prettige werksfeer. Die droom werd werkelijkheid. En veel meer dan dat.

Naamsbekendheid
De eenmanszaak begon met schoonmaak en glasbewassing. Van der Heijden maakte het groot door scherpe prestaties en strategische overnames. Specialisaties in asbest-, brand- en roetreiniging en voetbalsponsoring zorgden voor naamsbekendheid. CSU sponsort nog altijd PSV. Daarnaast zijn wij trotse sponsor van ADO Den Haag, FC Eindhoven en Udi'19. Van der Heijden trad eind jaren negentig terug als directeur maar bleef lange tijd betrokken als aandeelhouder en commissaris.

Goede sfeer, persoonlijke aandacht
CSU staat nu bekend als gezond en autonoom, Nederlands familiebedrijf. Sinds 2005 is door een vrij unieke en brede managementparticipatie 1/3 van de aandelen in handen van een brede groep van directie en management. Dat bevordert betrokkenheid en continuïteit. Sinds 2008 beheren drie kinderen van de oprichter gezamenlijk 2/3 van de aandelen van het bedrijf. Een herijking in 2014 van de participatiestructuur borgt opnieuw het behoud van CSU’s zelfstandigheid, cultuur en identiteit.

Van der Heijden wilde dat zijn bedrijf een grote facilitair management speler zou worden met een prettige werksfeer. Doelen die ruimschoots zijn behaald. Een goede sfeer en persoonlijke aandacht voor werknemers en klanten zijn nog steeds onderscheidende elementen van CSU.