Home > Over CSU > Duurzaam

Duurzaam

Scherp op een duurzaam schone, prettige omgeving

CSU is scherp op een duurzaam schone, prettige omgeving. Bijdragen aan het milieu en tevreden medewerkers zien wij als kans. Binnen onze MVO activiteiten ligt de nadruk op mensen en we zijn blij met de erkenning die derden ons geven voor investeringen in vooruitstrevende en soms unieke initiatieven die we voor onze mensen neerzetten.

We werken integraal en duurzaam aan MVO volgens ISO 26000; de internationale richtlijn voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ook ons jaarverslag is sinds 2008 opgebouwd volgens deze richtlijnen. CSU was in 2008 een van de top-10 organisaties in Nederland én de eerste in de branche die de ISO 26000 zelfverklaring voor MVO heeft opgesteld. CSU is partner van MVO Nederland en won diverse prijzen voor goed werkgeverschap. In 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 én 2019 werd CSU uitgeroepen als Top Employer Nederland. In 2012 won CSU als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf de MVO-award. En in 2015 won CSU opnieuw de Golden Service MVO Award met voor Nederland unieke budgetcoaching.

Sinds 2014 biedt CSU gratis laagdrempelige hulp bij financiële problemen voor alle medewerkers. Met hulp van een professional krijgen medewerkers meer grip op hun financiële situatie. Tijdig inschakelen van een budgetcoach - via een telefonische helpdesk - kan erger voorkomen. Is er meer dan telefonische hulp nodig? In dat geval komt een budgetcoach aan huis. Lees hier het interview met collega Badir, die door de economische crisis in de problemen raakte.