Waarde toevoegen voor klant én collega (Blog Martijn van Veghel, Projectmanager Food bij CSU)

martijn-van-veghel

Als Projectmanager Food bij CSU werk ik met verschillende opdrachtgevers die werkzaam zijn in de voedingsmiddelenindustrie. Zij produceren het voedsel dat wij allemaal eten. Je kunt je dus wel voorstellen dat wij als schoonmaakteam elke dag prestaties van topniveau moeten leveren. We kunnen geen steekje laten vallen.

Dag in, dag uit moeten de fabrieken volledig schoon en gedesinfecteerd zijn, zodat het ook op microbiologisch niveau helemaal op orde is. Onze medewerkers op de werkvloer staan daarbij aan de basis. Zij moeten het doen. Sterker nog: zij doen het. De schoonmaakmedewerkers zorgen ervoor dat onze klanten elke dag weer met vertrouwen kunnen opstarten. Het is aan mij, als leidinggevende, om ervoor te zorgen dat die medewerker elke dag met plezier naar het werk gaat. En dat hij of zij alles tot z’n beschikking heeft om het werk zo goed en veilig mogelijk te doen.

Van hogedruk naar lagedruk

Ik ben dan ook continu op zoek naar nieuwe manieren om aan de ene kant onze klanten nog beter te bedienen, en aan de andere kant om onze medewerkers beter in hun werk te faciliteren. Een recent voorbeeld daarvan is de omschakeling van hogedruk- naar lagedrukreiniging bij één van onze klanten. Op een nieuwe afdeling staat kostbare, maar vooral fijngevoelige apparatuur. Als je daar tijdens het reinigen met een hogedrukspuit overheen gaat, dan is de kans groot dat je het beschadigt.

Lees hier het hele interview van Martijn met Service Management.