Home > Nieuws > Op naar een nieuwe arbeidsmarkt met de Academische Werkplaats Inclusieve Arbeidsmarkt

Maandag 28 Februari 2022

De arbeidsmarkt staat voor een ontwerpvraagstuk: hoe gaan we een nieuwe infrastructuur vormgeven die zekerheid biedt aan iedere werkende? Hoe zorgen we dat in 2030 van werk naar werk bewegen en jezelf blijven ontwikkelen een garantie voor iedereen is? Om deze vraagstukken omtrent een inclusieve arbeidsmarkt te beantwoorden hebben we samen met kernpartners Tilburg University, Philips, NS, UWV, Tzorg, CNV, ING, Rabobank en Randstad onze krachten gebundeld in de Academische Werkplaats Inclusieve Arbeidsmarkt. Deze ging op 18 januari van start.

“Publieke-private samenwerking is hierbij onmisbaar. Overheid en sociale partners kunnen faciliteren en regie voeren. Maar het fundament begint op de werkvloer waar mensen elkaar kennen, vertrouwen en een gedeeld belang hebben in werkzekerheid.” - Prof. dr. Irmgard Borghouts, Tilburg University

Binnen de academische werkplaats staan maatschappelijke impact en co-creatie centraal. Gezamenlijk wordt met alle partners een onderzoeksagenda opgesteld en uitgevoerd. Daarnaast delen we ervaringen van de werkvloer, maken we oplossingen betrouwbaar en schaalbaar door wetenschappelijke validatie en bestaande wetenschappelijke kennis verder toepassen in de praktijk.

Meer weten over dit onderwerp? In de sessie ‘Sociale innovatie door nieuwe allianties en initiatieven: een duurzame en vitale samenleving’ tijdens de CSU Innovatie Boostweek kwam o.a. de Academische Werkplaats ter sprake. Bekijk de sessie hier terug.

Woordvoerder
Erwin Vos

Manager Marketing & Communicatie
Erwin.Vos@csu.nl

Nieuwsbrief

Altijd scherp op het laatste nieuws? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief van CSU.