Start Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2024 ‘Van Facilitair naar Visionair’

Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2024 voor Facilitair Managers over gebouw van de toekomst

Hoe innovatief is facilitair Nederland? Dat onderzoeken wij voor het zesde jaar op rij met het Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2024. Dit jaar gaan we een stap verder: met het onderzoek ‘Van Facilitair naar Visionair’ toetsen we hoe Facility Management inspeelt op de veranderende (werk- en leef)omgeving. Welke strategieën en innovaties zijn cruciaal voor een toekomstbestendige omgeving?

We verkennen de toekomstvisie en aanpak van Facility Management voor thema’s als: duurzaamheid, gebruikerservaring, design, technologie, functionaliteiten, vitaliteit en werkgeluk. Hoe kun jij als facilitair manager de strategische waarde van het vakgebied benadrukken? De uitkomsten van het onderzoek bieden bruikbare inzichten, doordat je de eigen resultaten kunt vergelijken met die van de andere deelnemers. Meteen is zichtbaar waar je staat vergeleken met andere toonaangevende organisaties, in de transitie naar ‘het gebouw van de toekomst’.

Samen bouwen aan de toekomst
“Met de waardevolle inzichten die we met de respondenten verzamelen, bouwen we samen aan de toekomst van Facility Management”, zegt Diane van Dijk, Commercieel Directeur CSU. “Het onderzoek van 2024 is een kans voor facilitair managers om verder te denken en een duidelijke meerwaarde te leveren in de evolutie van gebouwgebruik. We nodigen iedereen uit om deel te nemen en gezamenlijk te werken aan een gezonde, veilige en duurzame omgeving voor werknemers en eindgebruikers.”

Doe nu mee!
Facilitair managers in heel Nederland kunnen tot en met 26 november 2023 deelnemen aan het onderzoek. Het onderzoek bestaat uit 28 vragen en neemt 10-15 minuten in beslag.

Het volledige rapport met resultaten van het Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2024 ‘Van Facilitair naar Visionair’ presenteren we tijdens de CSU Innovatie Boost op 24 januari 2024.

Deelnemen aan het onderzoek kan via deze link.