Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.

Management Scope: Interview met John van Hoof ‘Wat wij doen is het ultieme mensenwerk’

© Minneboo FotografieNicole Minneboo

Schoonmaakbedrijf CSU mag vanaf nu in één adem worden genoemd met gekende Nederlandse topondernemingen als Heineken, AkzoNobel en ASML. De overeenkomst tussen deze bedrijven is dat ze allemaal zijn onderscheiden met de tweejaarlijkse Koning Willem I Prijs voor grootzakelijke ondernemingen. In november werd de prijs door erevoorzitter koningin Máxima overhandigd aan John van Hoof, ceo van CSU. Zijn onderneming werd door de jury vooral geprezen om de sociale en technologische innovaties die onder zijn leiding tot stand kwamen. Van Hoof: ‘In onze branche was de stofzuiger lange tijd de grootste innovatie die we hebben gehad.’ De bestuursvoorzitter brak met die traditie en CSU groeide uit van ‘een schoonmaakbedrijf uit Uden’ tot een toonaangevende speler in het Nederlandse bedrijvenlandschap. 

Achter interviewer Gert van der Houwen, secretaris van de Koning Willem I Stichting, hangt de plaquette met daarop de namen van alle winnaars van de Koning Willem I Prijs. Via een videocall laat hij Van Hoof het illustere rijtje zien. De naam ‘CSU’ ontbreekt nu nog: daarvoor is de winst van het bedrijf nog te vers. Maar het feit dat de naam van het schoonmaakbedrijf direct onder FrieslandCampina (de winnaar van 2014), Philips (2016) en AFAS Software (2018) wordt gegraveerd, maakt Van Hoof vrolijk. ‘En ook een beetje beduusd.’

Lees hier het hele interview van Management Scope.