CSU levert voor het eerst schoonmaak- én hoteldiensten in oudste ziekenhuis van Nederland

CSU nieuwe facilitair partner van het Reinier de Graaf Gasthuis 1700×400

Uden, 16 mei 2023 – CSU is vanaf 1 juni de nieuwe facilitair partner van het Reinier de Graaf Gasthuis. Het oudste ziekenhuis van Nederland biedt hoogwaardige zorg in de regio Delft en heeft meerdere locaties met onderzoeks- en behandelcentra. Uniek voor CSU is dat de dienstverlening gaat bestaan uit een combinatie van dagelijkse schoonmaak en hoteldiensten. Het Reinier de Graaf ziekenhuis koos voor een partnership met CSU na een uitvoerig aanbestedingstraject.

De juiste handen aan het werk

Een team van schoonmaakmedewerkers gaat aan de slag op alle locaties. In totaal gaat het om circa 75.000 m2. Daarnaast verzorgt CSU in het Gasthuis in Delft met haar medewerkers de hoteldiensten: persoonlijke dienstverlening aan en rondom het bed. “Alles wat nodig is om een patiënt te ondersteunen tijdens een opname, zoals een warme ontvangst, het uitserveren van eten en drinken of de begeleiding van familieleden”, aldus Facilitair Manager van het ziekenhuis Robbert Jan van der Ent Braat. De combinatie van schoonmaak- en hoteldiensten door één partner sluit aan bij de wens ‘de juiste handen aan het juiste werk’ te hebben. Kwaliteit, gastvrijheid en klanttevredenheid spelen daarbij een grote rol.

Oudste ziekenhuis, nieuwste gebouwen

Voor een optimale synergie tussen schoonmaak- en hoteldiensten zet CSU een overkoepelende contractmanager in. “Daarnaast wordt een multi-inzetbaar Serviceteam geïntroduceerd, een concept waarmee CSU al goede ervaringen opdeed in het MUMC+ in Maastricht”, zegt Districtsmanager van CSU Marcel Mansveld. “Ook datagestuurde schoonmaak met BE Clean is aanstaande. Het was een van de redenen waarom voor CSU is gekozen.” van der Ent Braat: “Het Reinier de Graaf Gasthuis bestaat al sinds 1252 en heeft in de afgelopen jaren nagenoeg al haar vastgoed in Delft, Naaldwijk en Voorburg, vernieuwd of gerenoveerd. CSU kan dus aan de slag in moderne en intelligente gebouwen en daar hoort een innovatieve manier van werken bij.”

Ondernemend en vernieuwend

In het voorstel van CSU sprongen ook de onderdelen milieuzorg, training & opleiding en kwaliteitszorg er op positieve wijze uit. Daarnaast was er een uitstekende match tussen de kernwaarden van de twee organisaties. “Beide zijn ondernemend, vernieuwend en hands-on met daadkracht in een open onderlinge communicatie. Wij hebben er alle vertrouwen in met CSU een zeer ervaren en professionele dienstverlener voor de komende 5 jaar in huis te halen”, besluit van der Ent Braat. Ook Mansveld kijkt uit naar een mooie samenwerking: “Universiteitsstad Delft staat bekend om vernieuwen én hard werken, een mentaliteit die je proeft bij het Reinier de Graaf Gasthuis. Daar sluiten wij als CSU ons graag bij aan.”

CSU nieuwe facilitair partner van het Reinier de Graaf Gasthuis 800×500

Van links naar rechts: Marcel Mansveld – Districtsmanager CSU Zorg, Gert Zoet – Business Unit directeur CSU ZW en Zorg , Margaritha van Baardwijk – Afdelingsmanager Hoteldiensten, Robbert Jan van der Ent Braat – Manager Facilitair Bedrijf, Suzan Stadhouders – Directie CSU en Arnoud Weermeijer – Lid Raad van Bestuur Reinier de Graaf ziekenhuis