Duurzaam onderwijs

Duurzaamheid dient een geïntegreerd onderwerp te zijn binnen het lesmateriaal dat jij aan de leerlingen meegeeft. CSU draagt graag een steentje bij als het gaat om een gezonde en aangename leef- en werkomgeving. Ook dit jaar zet CSU belangrijke stappen in het verminderen van de CO2-uitstoot en het hergebruik van materialen. Benieuwd hoe ons schoonmaakbedrijf jou kan ondersteunen bij het duurzaam onderwijs? Vraag dan vrijblijvend een offerte op maat aan.

Duurzaam onderwijs als hoeksteen

Binnen het bedrijfsleven maakt duurzaamheid een steeds groter onderdeel uit van het bedrijfsproces. Niet alleen draagt duurzaamheid bij aan een beter milieu en een verlaging van de kosten, ook geeft een duurzame bedrijfsvoering een positief, groen imago. Binnen het onderwijs wordt duurzaamheid echter maar mondjesmaat toegepast. Bij duurzaam onderwijs denkt men veelal aan het plaatsen van een aantal zonnepanelen op het dak of maakt men gebruik van recyclen. Duurzaam onderwijs vraagt echter om een wezenlijke aanpak van het onderwijssysteem.

Groene stappen zetten met duurzaam onderwijs

Groen van buiten en van binnen, daar draait het bij CSU om. CSU ondersteunt je dan ook graag bij het zetten van de juiste stappen om duurzaam onderwijs te geven. Door leerlingen binnen de lessen vanuit verschillende invalshoeken te laten kiezen voor duurzaamheid maken zij later ook eerder morele keuzes op basis van duurzame waarden. Met nieuwe kennis en vaardigheden kunnen de leraren binnen de vrije lesstof duurzaam onderwijs geven aan de leerlingen. CSU begeleidt jouw school bij het duurzaam onderwijs geven.

Vraag een offerte aan over duurzaam onderwijs

Samen met circa tweehonderd bedrijven heeft CSU met trots het Green Recovery Statement ondertekend, waarbij we duurzaamheid centraal stellen bij de COVID-herstelplannen. We bundelen
dan ook graag onze krachten met je om de duurzaamheidsdoelstellingen te behalen. Op deze manier willen we de economische groei, het klimaat en het welzijn van de mens met elkaar in balans brengen om daadwerkelijk groene stappen te maken. Wil je meer weten over de mogelijkheden van duurzaam onderwijs op jouw school? CSU komt graag bij je langs voor een persoonlijk advies.

onderwijs-tafels-x (1)

Wil je eerst liever iemand spreken? Dat kan natuurlijk!

Onze collega Marjolein Dreef (Branchemanager Onderwijs) helpt je graag verder.
Bel of mail naar 0413 285 111 / onderwijs@csu.nl