Binnen ons mensenbedrijf hoort iedereen bij de familie. Zo gaan we ook met elkaar om. Wij geloven dat we als schoonmaakbedrijf écht het verschil maken als alle collega’s gezond zijn en zich veilig en goed voelen op de werkvloer. Want gelukkige collega’s zijn gemotiveerde collega’s. En dat merk je als opdrachtgever op jouw werkvloer. Daarom helpen we onze collega’s waar we kunnen.

Praten met een vertrouwenspersoon

Dat onze medewerkers zich veilig voelen op de werkvloer vinden we heel belangrijk. Hebben ze bijvoorbeeld te maken met seksuele intimidatie, discriminatie, pesten of agressie? Dan hopen we dat ze dit openlijk durven te bespreken. In alle gevallen kunnen ze anders altijd terecht bij een onafhankelijk vertrouwenspersoon van buiten onze organisatie.

Misstanden melden

Wij vertrouwen erop dat iedereen binnen onze organisatie eerlijk handelt. Zie jij als klant dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen? Denk aan werken met gevaar voor gezondheid, veiligheid of milieu. Maar ook aan fraude of het overtreden van regels. Meld het via deze link.

De CSU-veiligheidsapp

Ook vinden we het belangrijk dat onze medewerkers met absolute veiligheid bij jou aan de slag zijn. Daarvoor vinden onze collega’s in een handige veiligheidsapp allerlei informatie om nóg veiliger te werken. Bijvoorbeeld over de beste werkhouding, welke reinigingsmiddelen we gebruiken en wat je moet doen in noodsituaties.

Hoe we collega’s ook helpen om zich goed te voelen

Hieronder vind je allerlei regelingen waarmee we onze medewerkers helpen om gezond en vitaal te blijven:

gezondheid-zorgverzekering

Collectieve zorgverzekering

Wij vinden het belangrijk dat onze mensen een goede zorgverzekering hebben. Die kunnen ze met korting afsluiten via Menzis.

Fysiotherapie

Schoonmaakwerk vraagt veel lichamelijke inspanning. Hebben collega’s daardoor klachten? Dan kunnen ze direct aan de slag met oefeningen die op het platform van HelloFysio staan. Blijven de klachten? Dan kan een professional van het platform online worden ingeschakeld om te helpen de klachten te verminderen.

fysiotherapie-png
psychische-klachten-png

Hulp bij geestelijke problemen

Via de professionals van onze partner PSION kunnen medewerkers hulp vragen bij psychische klachten.

Gratis sporten en (online) gezondheidsprogramma

Dat onze medewerkers zich goed en gezond voelen om lekker te kunnen werken en leven, dat vinden we belangrijk. Daarom krijgen ze gratis toegang tot de sportschool van SportCity en de SportCity-app, om ook thuis aan hun gezondheid te werken.

Gratis gezondheidsprogramma vitaliteit gezondheid FIJW
CSU Samen Gezond Pro

SamenGezond Pro

We stimuleren iedereen gezonder te leven met het SamenGezond Pro-programma. Hier sparen collega’s punten aan de hand van artikelen, filmpjes, blogs en een online coach. Met de gespaarde punten verdien je een leuk extraatje uit de webshop. Zo maken we gezond leven extra interessant.

Budgetcoach

Geldzaken regelen kan erg lastig zijn. Collega’s die meer grip op hun financiële situatie willen krijgen, kunnen de hulp inschakelen van een budgetcoach.

Budgetcoaching csu
FIJW mantelzorg

Mantelzorgcoach

Sommige medewerkers zorgen naast hun werk voor een familielid, vriend(in) of buur. We begrijpen dat dat voor moeilijke situaties kan zorgen. Onze mantelzorgcoaches denken met hen mee over goede oplossingen. Zodat we voldoende rust creëren.

Healthy Woman

Collega’s die in de overgang zitten (of komen), blijven met begeleiding van Healthy Woman in balans.

Ym_yd5VoZDY-HD
yoga vitaliteit en gezondheid FIJW

Yogalessen

Onze collega’s komen tot rust met yoga. In samenwerking met ZoYoga bieden we maandelijks yogalessen aan via zoyoga.nl/csu. Van beginnend tot gevorderd niveau.

Fietsplan

Fietsen is gezond en milieuvriendelijk. Twee waarden waar wij als organisatie voor staan. Daarom stimuleren we fietsen. Met het fietsplan kunnen onze medewerkers voordelig een nieuwe fiets kopen.

fietsplan-png