Home > Over CSU > Fris in je werk > Ontwikkeling & Opleiding

Ontwikkeling & Opleiding

CSU Academy
CSU daagt medewerkers uit om zich te ontwikkelen. Ook omdat de schoonmaakmarkt voortdurend verandert. Daarom moeten CSU en de medewerkers continu meebewegen met die veranderingen.

Daarnaast investeert CSU graag in haar medewerkers, omdat we beseffen dat onze kracht als dienstverlener voor het grootste deel bestaat uit onze medewerkers. We willen een aantrekkelijke werkgever zijn, waar je door een interessante, uitdagende functie en kansen voor ontwikkeling je talenten kunt inzetten en benutten. De CSU Academy is het eigen ‘opleidingshuis’ van CSU met een actueel aanbod van trainingen die aansluiten op de behoeften van medewerkers en de doelstellingen van de organisatie. Medewerkers kunnen er terecht om hun kennis en vaardigheden effectief en efficiënt op een hoger plan te brengen.

Basisvakopleiding
Schoonmaken vraagt vakkennis. Elke medewerker die bij CSU in de schoonmaak aan de slag gaat, volgt daarom de basisvakopleiding van de RAS. Het is dé opleiding om te werken aan kennis en vaardigheden van medewerkers en een branche-erkend diploma te behalen. CSU is al voor het vijfde jaar op rij het schoonmaakbedrijf met het grootste aantal gediplomeerden aan deze opleiding.

CSU als grootste opleider in de schoonmaakbranche
Als je de kans krijgt om te leren, moet je die zeker pakken [Artikel uit Professioneel Schoonmaken nr 3, 2015]

Taaltraining
Medewerkers die de Nederlandse taal spreken en schrijven, doen hun werk beter en hebben er meer plezier in. Ook zijn ze breder inzetbaar doordat taalvaardigheid deuren opent; het is randvoorwaardelijk voor verdere ontwikkeling. CSU loopt voorop in het vergroten van de taalvaardigheid van medewerkers. Al in 2008 spraken we met de Stichting Lezen & Schrijven af om laaggeletterdheid onder schoonmakers terug te dringen en in 2015 ondertekende CSU het Taalakkoord. Medewerkers kunnen daarvoor de taalcursus ‘Taal op de werkvloer’ volgen.

E-learning
CSU leidt medewerkers op diverse manieren op: regulier, via training on the job en via e-learning. Naast de reguliere opleidingsmodule Hospitality, die CSU aanbiedt via verschillende externe opleiders, heeft CSU haar eigen e-learning module ontwikkeld. Via internet krijgen medewerkers meer mogelijkheden om zich op hun eigen manier en op een zelf gekozen tijdstip te ontwikkelen. Deze module zorgt ervoor dat medewerkers de ontwikkelingen in de schoonmaakbranche op de voet volgen. Dit maakt hen duurzaam inzetbaar.

Ontwikkelinstrumenten
Naast training en opleiding beschikt CSU over diverse maatwerkinstrumenten die kunnen ondersteunen bij ontwikkeling van medewerkers. Voorbeelden zijn een Persoonlijk Ontwikkel Plan, 360º feedback, online assessments, individuele coaching en een gedragsanalyse volgens de DISC-methode. Op basis van individuele behoeften en in samenspraak met de leidinggevende kunnen deze instrumenten worden ingezet.