MT500: CSU opnieuw beste facilitaire dienstverlener

Schoonmaakbedrijf CSU is volgens MT/Sprout opnieuw de beste facilitaire dienstverlener van Nederland. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Management Team (MT500), een lijst van de 500 Nederlandse bedrijven met de beste reputatie in het bedrijfsleven. CSU-bestuurslid Esmée Ficheroux noemt de notering een blijk van waardering voor de duurzame, sociale en technologische innovaties die CSU in 2020 introduceerde. “Wij innoveren met heel veel plezier, het zit in ons DNA en hoort bij ons ondernemerschap. Nu zien we dat we er ook écht het verschil mee kunnen maken voor klanten en medewerkers.”

Facilitaire innovaties

CSU noteert voor de derde keer op rij de toppositie binnen de facilitaire branche. Het Udense familiebedrijf onderscheidde zich in 2020 al vroeg in de coronacrisis door proactief aan praktische oplossingen te werken. Die innovatieve mindset, de groene motor van CSU, bleek van onschatbare waarde. CSU vertaalde nieuwe uitdagingen in slimme oplossingen, waarmee het zijn rol als facilitator innovator verstevigde. Het bedrijf ontwikkelde samen met Heijmans het nieuwe Beyond Eyes Platform, voor duurzaam en gezond gebouwgebruik, waaronder ook de facilitaire innovatie BE Clean valt; een door data gedreven kijk op schoonmaken en schoonhouden. Verder schreef CSU heropstartplannen voor klanten in verschillende branches en brengt het alle relevante trends en ontwikkelingen binnen de facilitaire branche in kaart met het jaarlijkse Nationale Benchmark Facilitaire Innovatie onderzoek.

Koning Willem I prijs

In november 2020 won CSU voor al die ontwikkelingen de Koning Willem I prijs in de categorie ‘grootbedrijf’. Koningin Maxima roemde toen, namens de jury, de wendbaarheid van de organisatie, maar ook de technologische en sociale innovaties die het bedrijf ontwikkelde.

Topreputatie

Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur bij CSU: “Het feit dat we al drie jaar op rij een topreputatie in de branche hebben, bewijst dat onze organisatie nooit stilstaat. Onze collega’s voelen feilloos aan waar de markt behoefte aan heeft en we werken met een tomeloze energie om aan die marktvraag te voldoen. Dat is best spannend. Je weet namelijk nooit van tevoren of iets aanslaat, dus je moet dan ook het lef hebben om mogelijk te falen. Deze erkenning is dan ook een compliment aan de moed en veerkracht van de hele organisatie. Er gaat veel goed, zeggen we dan, heel nuchter. We zagen ons vak in een jaar tijd enorm veranderen, en zagen daar een kans in onze dienstverlening te verbeteren. De benoeming in de MT500 toont aan dat we nog steeds op het goede spoor zitten en we zien het als een aanmoediging om te blijven verbeteren en vernieuwen.”

MT500

De MT500 is een jaarlijks onderzoek naar de reputatie van Nederlandse bedrijven onder managers, beslissers en leidinggevenden. Het onderzoek wordt uitgevoerd middels een peer-to-peer-beoordeling. Dat houdt in dat de respondenten alleen een oordeel vellen over bedrijven uit hun eigen branche. De uitvoering van het onderzoek lag in handen van het Amsterdam Centre of Business Innovation van de Amsterdam Business School (Universiteit van Amsterdam).

Lees ook: MT500 interview Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur: ‘Samen met de klant naar het nieuwste normaal’.

CSU opnieuw nummer 1 in facilitaire dienstverlening volgens MT500