Avans Hogeschool verlengt samenwerking met CSU tot maar liefst 2030

persbericht-avans-ws

Onderwijsorganisatie Avans Hogeschool vertrouwt de schoonmaak op haar 14 vestigingen vanaf 2021 voor 10 jaar opnieuw toe aan CSU. Het partnership tussen de organisaties startte al zo’n dertig jaar geleden. Volgens Avans Hogeschool vraagt de hogeschool van de toekomst om een innovatieve manier van samenwerken en een sterk duurzaamheidsbeleid.

Scherp op schoon, oog voor de toekomst

CSU verzorgt het regulier schoonmaakonderhoud, periodiek vloeronderhoud en glasbewassing van alle 14 vestigingen. Daarnaast coördineert CSU de samenwerking met andere facilitaire leveranciers van de onderwijsorganisatie. Deze FM Coalitie is een samenwerkingsvorm die door CSU met succes wordt ingezet bij steeds meer opdrachtgevers. De visie op duurzaamheid en hospitality bleek doorslaggevend bij de keuze voor CSU. Marco van Schijndel, projectmanager van CSU bij Avans Hogeschool: “Avans Hogeschool wordt steeds meer een ontmoetingsplek. Dat vraagt om andere vaardigheden van medewerkers, zoals gastvrijheid. Ook trainen wij onze schoonmakers op het gebruik van innovaties die de schoonmaak efficiënter en minder milieubelastend maken. Wij zijn trots dat we ons partnership kunnen voortzetten bij een onderwijsinstelling die scherp is op schoon, maar ook oog heeft voor haar veranderende rol in de maatschappij.”

Tot 95% minder schoonmaakmiddelen

Een van de innovatieve schoonmaakmethodes is de inzet van ozonwater. Door van gewoon kraanwater ozonwater te maken, kan tot 95% worden bespaard op schoonmaakmiddelen. Miranda Vos, Contractmanager Facilitair bij Avans Hogeschool bevestigt dat beide organisaties elkaar goed konden vinden in de ambities op het vlak van duurzaamheid: “Voor het komende decennium is het doel om volledig circulair te werken. Onze CO2-footprint moet in 2030 teruggebracht zijn naar nul. We zien in CSU een samenwerkingspartner die op dezelfde lijn zit. Initiatieven als het gebruik van ozonwater, circulaire werkwagens en slimme digitale toepassingen voor een efficiëntere inzet van mensen en middelen, bewijzen dat. Wij kijken uit naar een stimulerende samenwerking waarin we veel van elkaar kunnen leren.”

Over Avans Hogeschool

Avans Hogeschool is met bijna 35.000 studenten, 3.300 medewerkers en 14 vestigingen verdeeld over de steden Breda, ’s-Hertogenbosch, Tilburg en Roosendaal een van de grotere onderwijsorganisaties in Nederland. De organisatie biedt een open en veilige omgeving waarin initiatief wordt beloond en verschillen worden gewaardeerd, gerespecteerd en benut. Avans Hogeschool streeft naar een volledig circulaire bedrijfsvoering: ‘Mission Zero’. Dit betekent dat de bedrijfsvoering alleen wordt gevoed met duurzame energie en dat bij de inrichting van de terreinen, gebouwen en kantoorruimtes hergebruik van materialen het uitgangspunt is.