innovaties csu samen slimmer

Schoonmaakmedewerkers trainen met behulp van virtual reality om gevaarlijke situaties in jouw kantoor- of bedrijfsomgeving te voorkomen.

Veiligheidstraining met behulp van virtual reality

Voor het opleiden van onze schoonmaakmedewerkers gebruiken we de modernste technieken. Zoals virtual reality (VR). Met een smartphone en VR-bril trainen onze medewerkers in een digitale omgeving. Een goede manier om snel, gemakkelijk én effectief te leren over processen en veiligheidsvoorschriften. Maar ook over gevaarlijke situaties. Met de VR-training maken we medewerkers bewust van de gevaren van bijvoorbeeld het mengen van schoonmaakmiddelen, met flauwvallen tot gevolg. Of waar zij op moeten letten als zij werken op hoogte.

Training in spelvorm

De VR-veiligheidstraining ontwikkelden we samen met onze partner Warp (winnaar CSU Innovatie Award 2018). In spelvorm krijgen onze medewerkers te maken met de belangrijkste veiligheidsonderdelen in verschillende werksituaties. Daarbij maken ze keuzes over handelingen, middelen en materialen. Is de keuze juist? Dan volgt een nieuwe situatie. Is de keuze onjuist? Dan volgt duidelijke uitleg waarom dat zo is. Op deze manier leren onze collega’s over veiligheidsvoorschriften, processen en gevaarlijke situaties. Zodat we elkaar zo optimaal mogelijk voorbereiden voor onze samenwerking.

Meer weten? Bekijk de video:

VR veiligheidstraining csu video