Home > Innovatie > Onderzoek Facilitaire Innovatie

Onderzoek Facilitaire Innovatie

Uw facility experience verbeteren? Krijg in 10 minuten inzicht in uw FM-score!

Het onderzoek

Met het onderzoek creëren we samen inzicht in de toekomstige trends binnen facilitair Nederland met als doel een gezonde, veilige en duurzame omgeving voor de eindgebruikers en de medewerkers.

Doe mee aan ons Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie en krijg inzicht in:

• Welke mate innovatie en duurzaamheid een rol moeten spelen bij het optimaliseren van de gebruikersbeleving.
  • Welke mate de krappere arbeidsmarkt en de focus op energieverbruik invloed hebben op doelen en ambities.
  • Wat belangrijke onderwerpen zijn voor uw FM-agenda in 2023.
  • Welke doelen en uitdagingen er nog meer voor u zijn.

Start nu

Deelname aan het onderzoek is sinds 14 december gesloten. In februari 2023 presenteren we u het rapport met de resultaten. Wel kunt u de vragenlijst nog steeds invullen om uw uitkomsten te vergelijken met de antwoorden van andere deelnemers. Heel waardevol!

Samen komen we verder

U staat voor diverse uitdagingen als het aankomt op het optimaliseren van de dienstverlening en het verbeteren van de gebruikersbeleving. Wij willen hierin graag samen optrekken. Daarom organiseren wij voor het vijfde jaar op rij ons onderzoek. Samen komen we verder.

Benchmarkrapport 2022

Uit het onderzoek van vorig jaar leerden we dat thema’s als duurzaamheid (60%), medewerkerstevredenheid (57%) en het welzijn van werknemers (55%) topprioriteit waren voor FM. Het omgaan met de veranderingen als gevolg van de corona-pandemie stond ook centraal. Hoe kijken we nu naar deze thema’s?

Het onderzoek van 2023 moet inzicht geven in hoe innovatieve toepassingen een bijdrage leveren aan facility management. Hierin bekijken we hoe FM de werkplekken inricht tot een omgeving waar mensen zich fijn voelen en goed kunnen presteren, de tools faciliteert om optimaal samen te kunnen werken en de klantbeleving verbetert door FM-processen.