Home > Innovatie > Intellibot

Intellibot

CSU volgt de technologische ontwikkelingen op de voet en onderzoekt alle mogelijke toepassingen voor in de schoonmaak. In 2015 introduceerden we als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf een robot op de werkvloer, de Swingobot uit de Intellibot-lijn.

De Intellibot is een zelfstandig functionerende schoonmaakrobot die schoonmaakmedewerkers ondersteunt bij zwaarder en repeterend werk. Medewerkers kunnen daardoor tijd en aandacht besteden aan zaken die niet kunnen worden geautomatiseerd, zoals het bijdragen aan meer hospitality-gerichte activiteiten.

Voor regelmatig te schrobben grote vloeroppervlakten levert de inzet van een schoonmaakrobot veel voordeel op. In de vorm van efficiency, maar ook op gebied van milieubesparing: de Intellibot verbruikt tot wel 90% minder water. De te programmeren Intellibot heeft 15 sensoren en een 360˚ view en werkt geheel zelfstandig. Door de Intellibot te programmeren vindt de machine zelf zijn weg in een kantoor of hal, zonder schade te veroorzaken. De robot maakt het mogelijk 900 vierkante meter vloer per uur te reinigen.

CSU Robotica Roadshow
De Intellibot heeft het land doorkruisd tijdens de Robotica Roadshow. Tijdens deze tour konden onze relaties de robot in werking zien op uiteenlopende klantlocaties.
Bekijk hieronder per locatie hoe de Intellibot gepresteerd heeft of bekijk de Robotica Roadshow Aftermovie.

CSU's Robotica Roadshow: Intellibot on Tour - FC Twente
CSU's Robotica Roadshow: Intellibot on Tour - RAI
CSU's Robotica Roadshow: Intellibot on Tour - Makro Vianen
CSU's Robotica Roadshow: Intellibot on Tour - Universitair Sport Centrum
CSU's Robotica Roadshow: Intellibot on Tour - Koning Willem I College

Meer weten over de Intellibot? Neem gerust contact met ons op via innovatie@csu.nl, we vertellen u graag meer.