Home > Innovatie > Corona-innovaties

Corona-innovaties

Innovaties ontwikkelen we op basis van onze ervaring met hygiëne en schoonmaak bij vele klanten in diverse sectoren. Zeker nu, met het coronavirus, is deze kennis en ervaring bruikbaar voor veel organisaties. We denken mee, verplaatsen ons in de situatie en ontwikkelen innovatieve oplossingen waarmee je de locatie veiliger kunt maken voor medewerkers, gasten, leerlingen en klanten.

Meer informatie over deze corona-innovaties? Neem dan contact met ons op via klantenservice@csu.nl

De werkomgeving van de toekomst

Als er iets sterk is veranderd sinds de start van de coronapandemie, dan is het wel de wijze waarop we werken. Mensen leerden waar, hoe en wanneer ze het fijnst kunnen werken, afgestemd op hun leefstijl en hun werkagenda. Dit bracht belangrijke nieuwe inzichten, zeker voor werkgevers.

De verwachting is dat de kantoorfunctie verandert van werkplek naar ontmoetingsplek. Hoe dit er precies uit zal gaan zien en hoe vergaand de wijzigingen zullen zijn, is iedereen nog volop aan het ontdekken.
De CSU Werkplek Pocket is een gids die in het teken staat van de werkomgeving van de toekomst.

Met de CSU Werkplek Pocket inspireren wij je graag. We laten aan de hand van de klantreis voor medewerker en bezoeker zien hoe je op gastvrije wijze de (gedeeltelijke) terugkeer naar kantoor en hybride werken kunt faciliteren.

Download de Werkplek Pocket

Facilitaire hulp met de CSU Uit-Kijk Gids

Uit-kijk Punten! Net als de ‘1.5 meter samenleving’ een nieuw begrip. Uit-Kijk Punten zijn de hygiënepunten of contactpunten in en rondom een gebouw waar veel mensen samenkomen of die veel worden aangeraakt. Via oppervlakken kunnen virussen, zoals COVID-19, zich verspreiden. Om dit te voorkomen moeten we allemaal onze normale manier van doen, tijdelijk, loslaten. Dit is niet altijd gemakkelijk. We zijn immers graag gastvrij, afstand houden druist tegen onze natuur in. En zonder erbij na te denken is het lichtknopje indrukken, nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld. Daarom maakten we de CSU Uit-Kijk Gids. Deze gids wijst de weg langs alle aandachtspunten voor een veilige klantreis in en om het gebouw. Laat geen Uit-Kijk Punt aan uw aandacht ontsnappen en borg daarmee een veilige terugkeer van je medewerkers, gasten en bezoekers. Met de Uit-Kijk Gids maken we mensen bewust(er) van gedrag op een leuke en positieve manier.

Bekijk de CSU Uit-Kijk Gids

Hoe zorgen wij voor een veilige en gezonde werkomgeving?

Na het lezen van dit Corona Opfrisprotocol ben je weer helemaal op de hoogte van hoe de schoonmaak is georganiseerd rondom alle coronamaatregelen op onze werklocaties.

Download het Corona Opfrisprotocol

Belang van ventilatie

Het coronavirus kan zich verspreiden via kleine druppeltjes in de lucht. Mogelijke verspreiding via ventilatiesystemen is één van de aandachtsgebieden hierbij. Het RIVM geeft aan dat het nog onduidelijk is of ventilatiesystemen een rol spelen bij de verspreiding van het coronavirus. Daar wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan. Voldoende luchtverversing (ventilatie) is in ieder geval belangrijk, omdat dit de kans op het verspreiden van virusdeeltjes verkleint. Meer hierover lees je in het whitepaper Ventilatie. Dit whitepaper dient als een richtingwijzer naar de RIVM-richtlijn ‘ventilatie en COVID-19’, een aanvulling hierop speciaal voor scholen (van de PO- en VO-Raad), de richtlijnen van KVLO én mogelijke technische oplossingen.

Bekijk whitepaper Ventilatie

CSU Persoonlijke Hygiënekit

Waarmee medewerkers hun eigen setje professionele schoonmaakproducten bij de hand hebben. Het geeft medewerkers een veilig gevoel als ze hun werkplek zelf extra kunnen schoonmaken en hun handen kunnen desinfecteren als ze daar behoefte aan hebben. Lees hier meer over de Persoonlijke Hygiënekit.

De Werkplek Hygiënewijzer

Is deze plek schoon of gebruikt? In één oogopslag tonen welke werkplekken schoon en beschikbaar zijn. Dat is wat deze compacte innovatie doet. De werkplek hygiënewijzer is een eenvoudig en effectief instrument dat uw medewerkers helpt om snel een schone en dus veilige werkplek te vinden. Ook in de horeca kan deze tool ingezet worden, bijvoorbeeld bij terrastafels. Bekijk hier de leaflet voor meer informatie.

Nudging communicatiemiddelen

Waaronder posters, tafelkaartjes en stickers om gebouwgebruikers met een glimlach te stimuleren tot veilig gedrag.

Neem gerust contact met ons op via klantenservice@csu.nl voor meer informatie over deze middelen.

Heropstartplannen

CSU ontwikkelde voor verschillende branches Corona Heropstartplannen. In deze plannen lees je hoe onze dienstverlening op locatie weer ingeregeld kan worden ná versoepeling van de coronamaatregelen. Met de heropstartplannen helpt CSU om de schoonmaakdienstverlening weer snel op te starten.

Vraag meer informatie aan