Home > Innovatie > Benchmark

Facilitaire Innovatie 2019

Er is behoorlijk wat aan de hand op het gebied van Facility Management. Meer ondernemerschap, zelfsturing en de empowerment van facility partners moeten zorgen voor een verdere verbetering van de prestaties. Daarnaast krijgen hospitality en gastbeleving meer ruimte en aandacht. Dat vraagt om vernieuwing, anders denken en om de slimme inzet van nieuwe technologie. Met de nationale benchmark Facilitaire Innovatie 2019 onderzoekt CSU welke stappen toonaangevende organisaties nemen op het gebied van vernieuwing van het Facilitair Management.

Vragen die in het onderzoek aan de orde komen, zijn onder meer:

• Welke uitdagingen op het gebied van Facility Management hebben in 2019 prioriteit?
  • Hoe wordt innovatie en vernieuwing georganiseerd?
  • Welke stappen worden gezet op het gebied van hospitality & beleving?
  • Aan welke technologieën wordt veel aandacht besteed?

Doe mee aan de benchmark

Persoonlijke benchmark

Als deelnemer aan het onderzoek ontvangt u na afloop een persoonlijke benchmark in de vorm van uw uitkomsten afgezet tegen de antwoorden van andere deelnemers. Dat biedt u een unieke inkijk waar u staat ten opzichte van andere, vergelijkbare Facility Management organisaties.

Het onderzoek is een initiatief van CSU. Vragen of opmerkingen over het onderzoek kunnen worden gericht aan hospitality@csu.nl.

Wij wensen u een inspirerend vergelijk!

Het onderzoeksteam van CSU

Benchmarkrapport
Facilitaire Innovatie 2019

In dit rapport ziet u hoe de Facilitaire markt zich beweegt. Welke stappen nemen toonaangevende organisaties op het gebied van vernieuwing? Welke ambities hebben zij voor Facility Management?

Op donderdag 24 januari overhandigden Esmée Ficheroux (lid Raad van Bestuur CSU, links) en Diane van Dijk (Directeur Hospitality & National Accounts, rechts) op Vakbeurs Facilitair een exemplaar van het rapport aan FMN-voorzitter Natalie Hofman (midden).

Voorzichtige flirt Facilitymanagement een feit

Vrijdag 1 maart 2019

Geschreven door: Diane van Dijk, directeur Hospitality en National Accounts bij CSU

Heel langzaam zie ik het gebeuren. Er bloeit iets moois op tussen facilitymanagement en de onderlinge ketens. Steeds vaker zoeken ze elkaar op om te kijken hoe ze gezamenlijk hun werk beter, efficiënter, innovatiever en leuker kunnen maken. En net als bij een goed huwelijk is het geven en nemen!

Samen fouten durven maken!

Donderdag 7 februari 2019

Geschreven door: Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur CSU

De wereld van Facility Management verandert snel. Grote innovaties als slimme sensoren, virtual reality, robotica en algoritmisch werken doen hun intrede. Spannend voor veel organisaties, omdat ook de rol van Facility Management hierdoor sterk verandert. CSU wil heel graag weten hoe facilitair Nederland er innovatief voorstaat. Daarom startten wij ons eigen benchmarkonderzoek.

Vernieuwen is vallen en opstaan

Woensdag 12 december 2018

Geschreven door: Kos Fourkiotis, Manager Innovatie CSU

De wereld van een facility manager staat momenteel niet stil. Een van de grootste uitdagingen binnen organisaties is hoe je omgaat met innovatie. Waar begin je en wat past bij het DNA van jouw organisatie? En hoe zorg je ervoor dat ook je collega’s erin meegaan? Mijn advies: experimenteer en kijk waar het schip strandt!

Facility Management: dé trends voor 2019

Vrijdag 23 november 2018

Waren facility managers de afgelopen jaren voornamelijk bezig met kostenbesparing, tegenwoordig draait het steeds meer om hospitality, klantbeleving en vernieuwen. Als ik kijk naar de trends, denken we minder in silo´s en is samenwerken de verbindende factor. Alleen samen creëren we de ultieme klantreis!