Home > Innovatie > Benchmark

Facilitaire Innovatie 2020

Hoe ver zijn Nederlandse facilitaire organisaties met innoveren? En welke stappen zetten zij op het gebied van hospitality, beleving en duurzaamheid? CSU is ontzettend benieuwd welke uitdagingen er zijn op het gebied van Facility Management en waar bij verschillende organisaties dit jaar de focus ligt.

Met de Nationale Benchmark Facilitaire Innovatie 2020 onderzoeken wij voor het tweede jaar op rij de weg naar vernieuwing in facilitair management van toonaangevende organisaties. In hoeverre wordt de volgende stap in duurzaamheid én hospitality & beleving van klanten, gasten en medewerkers gezet?

Doe mee aan de benchmark en krijg een uniek inzicht in uw eigen positie in de markt. De resultaten van dit onderzoek kunt u gebruiken om de volgende stap te zetten in de vernieuwing van Facility Management binnen uw organisatie.

Benchmarkrapport
Facilitaire Innovatie 2019

In dit rapport ziet u hoe de Facilitaire markt zich beweegt. Welke stappen nemen toonaangevende organisaties op het gebied van vernieuwing? Welke ambities hebben zij voor Facility Management?

Op donderdag 24 januari 2019 overhandigden Esmée Ficheroux (lid Raad van Bestuur CSU, links) en Diane van Dijk (Directeur Hospitality & National Accounts, rechts) op Vakbeurs Facilitair een exemplaar van het rapport aan FMN-voorzitter Natalie Hofman (midden).

Blogs & Infographics

Facilitaire innovatie: 3 tips van de koplopers

Donderdag 8 augustus

Geschreven door: Esmée Ficheroux, lid Raad van Bestuur CSU

De facilitaire sector krijgt steeds meer te maken met innovaties op zowel sociaal als technologisch vlak. Dat vraagt om een andere manier van denken, samenwerken en het slim inzetten van technologie. Een aantal koplopers doet dat nu al heel erg slim!

9 stappen naar een optimale ketensamenwerking

Donderdag 1 augustus

Een optimale samenwerking tussen facilitaire ketenpartners wordt door facilitair verantwoordelijken als het meest ideale facilitaire model gezien, zo blijkt uit ons benchmarkonderzoek. Hoe realiseer je dit in de praktijk? Wij helpen u op weg met deze infographic.

7 voordelen van ketensamenwerking

Donderdag 1 augustus

Het optimaliseren van ketensamenwerking biedt volgens facilitair verantwoordelijken vele kansen, zo blijkt uit ons benchmarkonderzoek. Wat is het belang van een efficiënte en effectieve samenwerking tussen facilitaire ketenpartners? Ontdek in deze infographic de 7 voordelen.

De weg van innovatie

Woensdag 17 juli 2019

Er zijn verschillende manieren om innovatie aan te pakken, zo blijkt uit het benchmarkonderzoek Facilitaire Innovatie. Organisaties kiezen voor technologie (high tech) of focus op samenwerking en hospitality (high touch). Volg de stappen voor een high performance op het gebied van innovatie.