sociale innovaties voor onze mensen samen scherp_visueel arbeidscontract

Samen veranderen we de toekomst. Bijvoorbeeld met de visuele arbeidscontracten. Zo maken we contracten begrijpelijk voor iedereen.

Begrijpelijk en helder

Met visuele arbeidscontracten vergroten wij de zelfredzaamheid en wendbaarheid van onze collega’s. Een arbeidscontract is een van de belangrijkste documenten die je tekent. Maar door de lappen tekst, vol moeilijke woorden, is zo’n contract écht begrijpen een hele uitdaging. Visuele arbeidscontracten maken de lastige materie begrijpelijk en helder. Door afbeeldingen en korte zinnen die iedereen kan volgen.

Wij zijn de eerste facilitaire dienstverlener die deze arbeidscontracten aanbiedt. En in 2021 mochten we een Dutch National Legal Design Award in ontvangst nemen voor het visuele arbeidscontract. Daar zijn we trots op.

Visueel contract foto CSU

In de praktijk bij CSU

Bij ons zijn 130 nationaliteiten werkzaam. Of ieder van hen ons originele arbeidscontract zou begrijpen? Het contract dat uit 6 pagina’s vol moeilijke vaktermen bestond? Wij willen juist dat iedereen zich welkom voelt binnen onze organisatie. Met de visuele arbeidscontracten beginnen we daar vanaf de allereerste minuut mee.

Schoonmaakmedewerker Monique Kars: “Het is heel duidelijk. Niet alleen voor mij, maar ik denk ook voor collega’s die weinig of geen Nederlands spreken.”